Sider

mandag 1. februar 2016

Turte Nisselue

Da har jeg kommet til et innlegg jeg etter planen skulle hatt tidlig i desember. Men dagene og ukene fløy uten at jeg fikk tatt egnede bilder. Selv om de færreste går og planlegger å strikke slike luer nettopp nå, så blir det jo aktuelt igjen om en sånn ti, elleve måneder igjen. Uansett, her er den.




Da jeg bladde igjennom boka "STRIKK fra Gustav og Berta" Østgård E. & Harbo M. (2015) kom jeg over kjempefine oppskrifter på nisseluer. Liker godt at oppskriften er for både kort, mellomlang og lang nisselue, så kan man bare velge hva man vil.




Jeg lot den bli skikkelig lang og god, så kan den fungere som skjerf også på riktig kalde dager. Lua strikkes i alpakka og blir skikkelig myk og god! Til neste jul skal jeg strikke den korteste varianten også. Dumt at sesongen for slike luer er så kort...


Ønsker alle en god start på ny måned og ny uke.

<3

3 kommentarer:

  1. Deilig at lua er lang, synes jeg. Både fint og praktisk!

    God mandagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefin lue! En slik lang nisselue hadde jeg så lyst på når jeg var liten, for det var akkurat slik de hadde i Amalies jul :)

    SvarSlett