Sider

søndag 28. februar 2016

Ivar

Jeg har strikket pulsvantene Ivar fra boken Vantar för alla årstider Falk C. & Svanlund K. (2013). De er strikket i Rauma Finullgarn 2-tr. Dette er et av mine favorittmønster. Jeg har strikket mønsteret tre ganger nå med ulike fargekombinasjoner. Dette paret ble gave til en niese.

Selv om mønsteret er 50 - og 70 - tallsinspirerte så avgjør fargevalget det endelige uttrykket. Disse strikket jeg i grått, rosa og lilla.




I det hele tatt kommer denne boken høyt opp på min favorittliste. Jeg har strikket mange av mønstrene, flere gjentatte ganger. Jeg er selv veldig glad i å bruke slike halvvanter. De varmer godt og holder samtidig fingrene fri. Perfekt til bilkjøring er de også. Man har godt grep selv med votter på. 

Jeg burde vel tatt meg tid til å blokke disse også, og ventet på dagslyset. Men noen ganger skal det som strikkes ut av huset i en viss fart og alt man rekker er et kjapt lite bilde. Jeg skal ta bedre bilde av paret som ligger til blokking, fargene på de er helt herlige. 

Takk for god bedring hilsningene, tror nok bestemt de hjalp for formen er mye bedre nå i dag!

Ha en finfin søndagskveld! 


<3


7 kommentarer:

  1. Så fine. Takk for at du minte meg på denne boken. Den er helt klart min absolutte favoritt vottestrikkebok.

    SvarSlett
  2. Veldig fine pulsvarmere! Mange steder i landet er det vel tid for slike nå, men her går vi med tova-votter fremdeles.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  3. Super fine pulsvantene... her vi kunne bruke siste dagene, det var varmegrader og våren i luften med mange vårblomster. Men i dag kom snø igjen. Ikke så bra for fugler og blomster.
    Mønsteret og fargene var så vakker - deilig har du strikkt. Starte fint til mars.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Flotte pulsvarmere! Takk for tips til bok, tror jeg må kikke litt nærmere på den!

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he, da jeg sjekka ut boka på nett syntes jeg at jeg hadde sett den før...joda, det stemte det. Fant den i bokhylla!! Hadde helt glemt at jeg hadde kjøpt den for en stund siden!!

      Slett
  5. Da var sannelig flotte, nydlig fargevalg :-) God helg!

    SvarSlett
  6. Å de var flotte, blir sikkert gode når de er strikket i det garnet kan jeg tenke meg.. fine farger og forresten :-) Ønsker deg en fin høst! klem Bea

    SvarSlett