Sider

fredag 5. februar 2016

Hannas pulsvarmere

I november strikket jeg Hannas pulsvarmere, først nå har jeg fått de ferdige. Nesten sytti tråder skulle festes, noe som resulterte i at de ble puttet ned i en pose etter at de var felt av. Men nå har jeg fått jobben gjort. 









Jeg strikket også et lignende par i ensfarvet grått. De var adskillig enklere å få ferdig og ble gitt bort i julegave (uten bildedokumentasjon).

Oppskriften er fra "Retrostrikk Varme og herlige plagg" Trotzig E. (2015) som jeg lånte på biblioteket. Nå har jeg bestilt den, for den vil jeg gjerne ha i samlingen min. Jeg forlenget lånetiden på boken, men fikk ikke nok av den. Så, da endte jeg opp med å ønske meg boka like godt. Nå vet jeg i alle fall hva jeg kjøper. Det er ikke alle bøkene jeg har kjøpt som har vært til like stor glede når det har kommet til stykke. Men målet er jo ikke å strikke alt. Likevel, jeg har greid å strikke mer etter oppskrifter fra bøker jeg har, og det syns jeg er positivt. Og det føles ganske bra med de strikkebøkene jeg har, som bærer preg over å ha blitt brukt noen ganger!






Pulsvarmerne er strikket i 2-tråds finullgarn fra Rauma på pinner nr. 2,5 mm, og de veier 40 gr. Dette paret skal jeg beholde selv! De holder håndleddene varme og fingrene frie, sånn at jeg fint kan strikke med de på. Etter fotograferingen ble de værende på, og da sa det seg selv, de måtte bli mine. 



God helg!

<3

3 kommentarer:

  1. De var nydelige! Minnet litt om hav i de flotte blåfargene :)

    SvarSlett
  2. Disse likte jeg også! Fine i blåfarger og hvitt, men jeg ser poenget med å strikke dem ensfarga. Disse må du beholde selv!

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Kjempefine! Skjønner godt at du beholdt de selv, for de fargene var virkelig flotte!:)
    Ønsker deg en god, ny strikkeuke:)

    SvarSlett