Sider

lørdag 30. januar 2016

Mysteriemössan ferdig


Da er min mössa ferdig. Den var stor da jeg tok den av pinnen, så jeg maskinvasket den med et par håndklær på 40 grader. Den fikk kjørt seg skikkelig. Resultatet så ved første øyekast ut til å ha blitt helt mislykket, så jeg tenkte den kanskje aller best passet til baby i størrelsen. Men det var før jeg tok den på. Den er faktisk helt perfekt i størrelsen, den sitter som et skudd. Her på yngste datterens hode, men den passer helt fint til voksen dame. 





Jeg er kanskje ikke like fornøyd med hvordan mønsteret forsvant under tovinga. Men lua er akkurat passe tykk og super myk og god. Den tynne tråden gir en lett lue, den veier 45 gr.





Så, jeg er liksom både veldig fornøyd og noe missfornøyd på samme tid. Men det ble en bra lue, og dersom datteren ikke vil ha den så kan jeg bruke den selv, helt klart.




Oppskrift til lue er hentet her hos nordknit. Siste sjanse i dag til å få den gratis.

Jeg har fått fotografert flere av luene jeg har strikket før jul i dag, så da kommer det på bloggen etterhvert tenker jeg.


Ønsker alle en fin helg!

<3

3 kommentarer:

  1. Så flott lue, nydelig mønster! Den ser god og varm ut!
    God helg!

    SvarSlett
  2. Så fin versjon! JEg måtte tove min litt jeg og, for jeg klarte ikke strikkefastheten, det ble for stramt for meg.

    SvarSlett
  3. Den ble jo kjempefin! Ja mønsteret forsvinner litt under toving, men her synes jeg ikke det forsvant for mye. Lekker lue, og kjekt at den passer flere i huset;)

    SvarSlett