Sider

torsdag 28. januar 2016

Mysterie-mössan

Av å til lar jeg meg avspore så lett som bare det. Etter et par måneder uten å besøkt så mange blogger rundt om, merker jeg at jeg lett lar meg inspirere til å starte opp noe nytt når jeg nå tar meg en runde rundt om. Så vips har jeg nytt prosjekt på pinnene.




Jeg fulgte linken til #nördicknitting og nordknit og fant alt jeg trengte av motivasjon til å finne frem små garnnøster og passende pinner. Jeg har valgt å strikke lua med 2-tråds merinoull fra Nøstebarn. Mysteriet er jo løst, jeg er sent ute, men kan jo bli med på etterdønningen av bølgen som gikk. Dessuten er luesesongen på sitt høyeste, hvem trenger ikke en lue midt på vinteren? Joda, noen tror de ikke trenger det, men det er fordi de ikke vet bedre.

Jeg har forresten strikket flere luer i vinter, seks om jeg teller etter. Til de to yngste, som har forstått hvor deilig det er å gå med lue. Lua jeg strikker nå tror jeg vil passe eldste datteren godt, hun er så fin med farger. Og jeg har lurt inn en rest etter kragejakka hennes, så fargene blir helt match.



<3

3 kommentarer:

  1. Ser ut til å bli ei skikkelig fin lue!

    God torsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Den luen kommer til å bli kjempefin! Blir spennende å se den ferdig:)

    SvarSlett