Sider

torsdag 29. oktober 2015

Skjerf til barna, skjerf til katten.

Så er det tid for skjerf, hals og luer. De to siste morgenene har frosten ligget på morgenen og sagt tydelig i fra om at nå er det kaldere tider i vente.

Jeg startet opp med et skjerf til lille nurket. Det ble ikke som jeg hadde tenkt, så jeg rekte opp og la opp til et nytt. Det ble heller ikke som jeg hadde tenkt, men denne gangen ble det et fint skjerf til yngste datteren. Så ikke så galt allikevel.





Tredje forsøk ble lite og nett, men alt for trangt. Prøvde det på hunden, men litt for trangt, prøvde det på katten og passet akkurat. En time senere hadde det havnet rundt magen på henne, men fint som skjørt. En time senere og skjørtet var av og jeg vet ikke hvor.

Fjerde forsøk ble ikke til lille nurket det heller. Det ble til nabojenta som fyller år, og veslejenta mi som skal i bursdag trenger en presang. Nå var jeg jo så godt igang med skjerfstrikking, så hvorfor ikke. Denne gangen ble det et skikkelig lekkert skjerf. Nå er det pakket inn og klar til bursdag, glemte å ta bilde. Men selvfølgelig måtte jeg lage enda et - siden dette skjerfet ble perfekt, hehe, (husk å ta bilde). Fem skjerf på to dager, det første rekkt opp, jaja. Men det gjelder å ikke gi seg sier jeg bare. Samtidig har jeg fått testet ut ulike måter å legge ut på, og når jeg nå skal strikke et skjerf til lille nurket sååå skal jeg nok få det til å passe så det sitter.





Knappen er fra samlingen. Når man hander klær er det ofte at det sitter fast slike små poser med ekstra knapper i. I åresvis har jeg samlet disse små posene og lagt de til sides. I går kveld fant jeg ut at jeg kanskje skulle samle de i en eske og se om jeg kunne bruke noen av de til slike prosjekter hvor det pare går med en knapp eller to. Det ble plutselig en hel liten samling. Helt fantastisk. Så fra den nye  samlingen min fant jeg denne fine knappet som passet helt fint til skjerfet jeg har strikket.


2 kommentarer:

  1. Skjerfet ser både flott og godt ut. Og no har du ei grunnoppskrift å gå ut ifrå. God helg.

    SvarSlett
  2. Så fint (fine) skjerf! 5 stk på 2 dager er ikke dårlig! Men nå har du oppskrifta så neste gang går det lettere:)
    En slik samling har jeg også, lurt!:)

    Ønsker deg en god helg!
    Klem

    SvarSlett