Sider

mandag 28. september 2015

Pulsvarmere

I mellom alt babystrikket kom jeg på å strikke pulsvarmere til datteren min. Det er jo viktig å holde seg varm på hendene, spesielt når man ammer. Men det kan jo kjennes litt i tidligste laget å starte opp med votter, det er tross alt ikke så kaldt ute enda. Så da må vel slike pulsvarmere være midt i blinken, eller hva?




Jeg lette litt rundt i kurvene mine og det måtte bli Merino Extra Fine fra Drops i denne herlige gulfargen fant jeg ut. Jeg tok utgangspunkt i en oppskrift fra Drops Design på pulsvarmere i Karisma, siden Karisma og  Merino Extra Fine har samme trådtykkelse. Oppskriften er på pulsvarmere med et stjernemønster, men jeg ville strikke de helt ensfargede, så jeg droppet bare å følge mønsteret. Jeg har strikket vrangbordkanten litt lengre enn foreslått i oppskriften så de kan varme godt oppover ermene, eller man kan brette de dobbelt som her.




Hvis du vil strikke makene så finner du oppskriften jeg tok utgangspunkt i her. De er raske og enkle å strikke, og de er strikket på strømpepinner nr. 3 mm og 4 mm. Omtrent et og et halvt nøste gikk med.



Det kan godt hende jeg strikker de igjen, med mønsterborden også. Først skal jeg bare strikke litt mer til baby, det er ekstra gøy nå som jeg har en helt spesiell liten baby å strikke til. Kan tro han er skjønn og god, og jeg er så heldig å ha mine kjære så nærme at jeg kan besøke og få besøk ofte <3 

I tillegg må jeg jo ikke glemme bort de minste barna og ungdommene mine, de trenger også nytt før vinterkulden kommer. Midterste sønnen ønsket seg varme tykke ullsokker, og til det har jeg funnet fram noen nøster i Sterk fra DSA i en god brunfarge. Yngste sønn trenger en ny ullue, så det er bare å strikke på. Jeg mangler ikke noen å strikke til for å si det slik :)


Ønsker alle en god start på ny uke!

 <3

3 kommentarer:

  1. De var kjempefine og fargen bare helt herlig :)

    SvarSlett
  2. Flotte og høstfine pulsvarmere! :-)

    SvarSlett
  3. Vet du hva!?? Jeg har to gule nøster Merino Extra Fine som jeg tenkte å bruke til pulsvarmere til ei venninne, og det var oppskrifta! Tusen takk!!:) Jeg legger opp med en gang;)
    Kos deg med babystrikk og annen strikk, også blogges vi!
    Ha en fin kveld:) Klem

    SvarSlett