Sider

søndag 13. september 2015

Hel dress til baby og babyteppe




Jeg har strikket denne skjønne babydressen i størrelsen 3 mnd. Oppskriften (29305) er hentet fra Dale garn Baby hentesett (Nr. 293), og er strikket i Dale babyull og farge Aubergine 4845.





Jeg har også strikket et babyteppe. Mønsteret til teppet er hentet fra Dale garn Baby hentesett (nr 310) og strikket i Dale babyull farge Lys grå 5711.





Teppe er løst strikket og kan strekkes en god del. Jeg strikket det på pinner 4,5 mm, i oppskriften er anbefalt pinnestr. 4 mm så jeg har gått litt opp i størrelsen. Teppet veier 240 gr. Dressen veier 180 gr. Jeg skal straks skylle opp dressen og pleddet. Så vil jeg strekke ut teppet så det blir jevnt og fint. Mens det tørker skal jeg strikke snorer til et par babysokker jeg har ferdigstrikket og som vil passe til dressen.

Nå er det bare å vente spent på at den lille skal komme. Mitt første barnebarn <3

Om du ønsker å strikke denne dressen men foretrekker raglandfelling så har Sandnesgarn en lignende dress med raglandfelling.



God helg!

6 kommentarer:

  1. Så fin dressen ble. veldig gode plagg for småfolk.
    lem

    SvarSlett
  2. Herlig dress i en nydelig farge og teppe så deilig og mykt ut,
    Heldig liten krabat som får dette :)

    SvarSlett
  3. Kjempefin, liten dress! Denne blir god til den lille.
    Flott teppe også! Ingen sak med en strikke-bestemor!
    Spennende med ventetid...
    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Så spennende, og heldige barnebarn som har strikke bestemor :) Kjempe fint var det.

    SvarSlett
  5. Åh, så spennende å bli bestemor! Vakkert sett du har strikket, heldig baby!

    SvarSlett
  6. Koselig med barnebarn! Veldig fin dress du har strikket, kunne tenke meg å strikke en slik! Ser du har tipset til en lignende dress med raglandfelling, det passer meg fint. Tusen takk! :-)

    SvarSlett