Sider

mandag 14. september 2015

Fuglemammas omslagsbody

Jeg har strikket Fuglemammas omslagsbody fra boken Myk start, Langhelle (2008). Den er strikket med silkeull fra Nøstebarn i en helt nydelig blåfarge. Tenker denne passer på en prikk til en nyfødt liten gutt, mitt barnebarn <3




Jeg har valgt treknapper til denne bodyen, siden jeg syns det passet best sammen med silkeullen. I tillegg til treknappene har jeg brukt trykknapper på innsiden, slik at bodyen blir liggende pent på plass.




Det gikk med 85 gr silkeull. Jeg har strikket bodyen i str. 3-6 mnd. Garn av god gammel årgang, som jeg en gang kjøpte til min yngste sønn som nå er ti år gammel. En rest har ligget å godgjort seg og bare ventet på det rette prosjektet.

Ja, i dag har jeg fått hilse på en helt ny og fersk verdensborger <3 Etter lang tid med spenning og venting er han endelig her, og med et er datteren min selv blitt mor. Jeg er svært glad, og svever vel omtrent ti cm over bakken, så lettet er jeg over at alt står bra til. :)


<3

16 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye! :) Nydelig farge på bodyen, og lurt med trykknapper!

    SvarSlett
  2. Gratulerer som mormor! En ny verden åpner seg! Bodyen ligner på den jeg strikket til Martinus, og jeg tipper denne blir en favoritt nå utover. Jeg valgte str 1-3 mnd, og den vokste han fort ut av. Strikka en større etterhvert. Jeg brukte også trykk-knapper på innsida.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Jeg er glad jeg strikket den største str. med en gang, for det var en stor liten gutt som kom. Nå vet jeg at han har den en stund.

      Slett
  3. Gratulerer med barnebarn, bodyen var lekker, den varmer nok en liten kropp utover høst og vinter.

    SvarSlett
  4. Gratulerer masse, så koselig!
    Herlig body han får, god og varm :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med barnebarn :) Og så god og varm body du har strikka.

    SvarSlett
  6. Så nydelig! Denne blir nok god og varm på en liten kropp :)

    SvarSlett
  7. Deilig body i nydelig farge!

    SvarSlett