Sider

torsdag 10. september 2015

Dansebukse

Jeg har strikket datteren en varmebukse hun kan bruke på dans. Da jeg skulle handle inn nytt danseutstyr til jentene så jeg slike fine varmebukser for å trekke over draktene. De var jo ikke akkurat gratis, så jeg tenkte at jeg fint kunne greie å strikke noe til de istedet for å kjøpe.




Jeg ble såpass fornøyd med buksen at jeg vurderer å skrive ned en oppskrift på den. Jeg kommer til å strikke noen flere dansebukser også, som blir litt annerledes. Begge jentene har to dager med dans i tillegg til turn hver uke, så slike plagg er det godt brukt for. Denne buksen er strikket i Sandnesgarn mini duett (55% bomull og 45% merinoull). 




Buksen er blitt testet ut på dans og den så ut til å passe på en prikk. Man kan fint turne i den også. Det er jo bra for ei jente som bruker enhver anledning til å snurre rundt og stå opp ned. 




Ellers så har jeg mange spennende prosjekter på gang på pinnene. Strikkelysten øker alltid for meg når høsten kommer. Nå er det ekstra morsomt å strikke søte små babyplagg, så det neste jeg har ferdig er en liten dress. Den mangler bare knappestolpe og halskant før den er ferdig.

Takk for fine kommentarer på forrige innlegg. Jeg kan komme tilbake med mer informasjon om pleddet etterhvert, men først skal jeg forsøke å komme meg inn i en mer jevn bloggemodus.


<3


8 kommentarer:

  1. Kjempeflott dansebukse! Supert til balletten! Hilsen en ballettpedagog:-)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott dansebukse! Supert til balletten! Hilsen en ballettpedagog:-)

    SvarSlett
  3. Den var kjempefint og lurt :)

    SvarSlett
  4. Så flott og smart bukse, og den passa jo så godt :)

    SvarSlett
  5. Den var fin på ! God helg , hilsen Beth

    SvarSlett
  6. Så lekker! Ser ut som den fungerer i tillegg, og bedre kan det ikke bli!

    Fortsatt god søndag fra Ingunn

    SvarSlett