Sider

fredag 18. september 2015

Babysokker



Så har jeg strikket små sokker som passer til dressen jeg strikket. Jeg fant ut at jeg ville strikke lissene til sokkene i i-cord. De har strikket over tre masker på pinne nr. 2,5 mm. De ble perfekte i tykkelsen. Mønster på sokkene er hentet fra Dale garn Baby hentesett nr. 293. Jeg har droppet picot-kanten rundt kanten av sokkene siden jeg syns de står bedre til dressen uten. Garnet er det samme som i dressen, Dale babygarn i fargen Aubergine.

Jeg koser meg med strikk fra boken Retrobaby, Sævik E. (2015). Boken er full av fine gode oppskrifter, og jeg har gått i gang med et nydelig sett til baby med jakke, kortbukse og lue. Jeg startet med kortbuksen og den blir virkelig fin. Jeg strikker settet i en støvblå farge i Dale babygarn.



<3



6 kommentarer:

  1. Fine, takk for tips, har bestilt den på biblioteket ! Ha en fin helg, klem fra beth

    SvarSlett
  2. Fine sokker! Må nok ønske meg den boka!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fine sokkar. Ser ut som god passform. God helg.

    SvarSlett
  4. Søte sokker :) Boken Retrobaby har jeg lånt fra Biblioteket. Masse fint!

    SvarSlett
  5. Så fine sokker:) Nydelig farge♥
    Blir spennende å se det settet du holder på med nå også;)

    Ha en fin søndagskveld! klem

    SvarSlett