Sider

torsdag 27. november 2014

Kalenderskjerf 2014

Nå ble ikke strikkesperren min så langvarig - jeg gjorde som så, jeg startet på noe nytt! Det virker alltid. Det er bare det at det jeg har strikket på ikke blir vist frem her på bloggen før etter den magiske julekvelden. For jeg har strikket julegaver, og det holder jeg forsåvidt på med fremdeles. Men en av tingene jeg strikker på og som jeg vil dele med dere nå er Kalenderskjerf 2014. Dette skjerfet er Adventstidens Store Strikkemysterium av Bitta Mikkelborg. Mange av dere strikker sikkert også på dette skjerfet, det er i alle fall skikkelig mange som er med i facebookgruppen hennes. Etter å ha vært inne å tittet på alle de fine skjerfene som er på gang rundt omkring, bare måtte jeg bli med jeg også.

Nå er jeg kommet ganske sent i gang, så det er slett ikke sikkert jeg er ferdig før jul - hadde jo blitt en superfin julegave - men satser på å være ferdig innen 4. januar. Jeg strikker skjerfet mitt på pinne nr 3,5 mm og med Rauma Finullgarn. Jeg har kurven full, så det er bare å fråtse i skjønne farger. Det er jo fantastisk generøst av Bitta Mikkelborg å dele de fine mønstrene sine med oss på denne måten! Veldig snilt av henne og til stor glede for alle oss som får ta del i denne gaven. Dessuten er det jo så spennende å se hvordan neste del blir, og selv lurer jeg jo på, er det mulig å nå igjen de andre??!

Så nervepirrende triller på gang her altså. I strikkende stund er jeg godt i gang med del 4. Men mørket har innhentet meg, så alt jeg kan by på er en liten titt på del 1, som ble slik.




Fortsettelse følger ganske så snart. Her er det planleggningsdag i morgen, så alle skolene er stengt. Da blir det ekstra lang helg - og det passer bra, så kan vi stulle og ordne til advent og kanskje bake litt også.



<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar