Sider

søndag 5. oktober 2014

Skappel-jakken #2

Jeg gir meg ikke med jakkestrikkingen min helt enda. Det var tydeligvis et skrikende behov for påfyll av jakker i klesskapet mitt, og nå har jeg også strikket meg en Skappeljakke. Ja, egentlig strikket jeg den ferdig i vår, så ble den liggende halvmontert sommeren igjennom. Nå er den altså ferdig og allerede godt innvidd.












Hele jakken strikkes med perlestrikk i garnet myk. Jeg la til ribb rundt det hele, så fikk jeg en jakke etter min smak. Jakken er en sånn slenge- på-seg-jakke og er supermyk, varm og god. Den passer perfekt disse fine høstdagene, fin å ha på seg når jeg skal ut en tur med hunden min. Liker de gode, store lommene, da får jeg med meg nøkler, telefon og noen godbiter - og det er greit å ha med selv på små turer. Eller når jeg blir litt småfrossen utpå kvelden, da er den deilig å ta på.









Vi har enda en gang tatt turen til Steinvikholmen. Det er et så nydelig høstvær ute, varmt og fint, men det blåser. Så derfor var det litt av en kamp å holde håret unna i vinden, det gikk rett og slett ikke an å holde styr på det. Hår over alt. Men dette er tross alt en strikkeblogg, så uregjerlig hår og usminket dame får passere - eller hva. Og vår kjære Maico er selvfølgelig med på turen han også.





Jeg har flere ting jeg skal vise frem fra denne turen, men det kommer litt senere. Jeg ser at telleren min har bikket et hundretusen - det er jo fabelaktig morsomt! Tusen takk til alle som besøker bloggen, og tusen takk til deg som legger igjen hilsen - det er så koselig!


<3

11 kommentarer:

  1. Lekker farge du har valgt! Jeg har en Marthe-jakke, og den er noe av det deiligste jeg vet å ta på meg på kjølige dager.

    SvarSlett
  2. Nydelig farge til deg :) Gode kosejakker må en ha

    SvarSlett
  3. Kjempefin farge du har strikket med! Det er godt med slike godjakker. Du kledde den godt!

    SvarSlett
  4. Kjempefin jakke :) Kunne tenkt meg noe lignede, liker ikke når de blir alt for store.. Din ser helt perfekt ut! :)

    SvarSlett
  5. Sånne jakker er det alltid bruk for, denne var lekker !

    SvarSlett
  6. Vakker genser i en nyydelig farge!

    SvarSlett
  7. Så herlig gense og virkelig en fin farge! Og nydelige bilder :-) :-)

    SvarSlett
  8. Genseren din ser deilig ut å ha på! Flott farge du har valgt! :-)

    SvarSlett
  9. Ahhh herlige skappel jakke :-) fine farger.
    Og så vakre bilder i fantastisk naturen... tusen takk.
    Ha en riktig fin helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  10. Fin jakke i en nydelig farge :)

    SvarSlett
  11. Åh, den så deilig ut - digg med lommer! Flotte bilder også, og fargen kledde deg helt supert :)

    SvarSlett