Sider

fredag 12. september 2014

Ølvotter

Jeg har strikka ølvotter. Ja, man må jo ikke bruke dem til øl, man kan jo bruke dem til brus, vin, kaffe, te eller noe...





En liten advarsel: disse er morsomme å strikke! Noe som kan føre til såre fingre... - i alle fall fikk pekefingeren min heftig motstand, ble hull rett og slett, men ikke la deg skremme, jeg ble nok litt ivrig og tok litt ekstra hardt i. Også strikket jeg tre stykker på rappen. Får vente litt med neste ølvott!




Sånn så de ut før jeg tova dem. Jeg kjørte de på 40 graders vask to ganger, da ble de tette og fine.




Bunnen er hekla, resten er strikka på liten, tykk pinne. Jeg har brukt sandnes fritidsgarn og oppskrifta til StrikkeDolla





Også er det jo alltid morsomt å se det man lager i bruk. Og det er jo tross alt ølvotter, så da må de vel testes ut på øl også. Tror de fungerte etter forventningene. En morsom ting å strikke - en nyttig unyttig sak. Nå fryser karene i alle fall ikke på den hånda :-)









Hypp, hypp og fortsatt en god dag - 
og god helg til deg også!


<3

2 kommentarer:

  1. Fine ølvotter 😃
    Synd linken til oppskrifta ikke funker lenger😪

    SvarSlett