Sider

lørdag 23. august 2014

Turaco




Hver sommer må jeg teste ut heklekroken - gjerne ved å starte opp med et pledd eller noe annet raskt og enkelt (ehhh...) Så også denne sommeren. Holder jo bare på å hekle på ørten andre pledd også, men så måtte jeg bare ha en skikkelig stor dose med fargeterapi, og da var veien ikke lang før jeg var i gang igjen. Så jeg samlet sammen alt mitt flotte to-tråds finullgarn (rauma, pt-2 og tove), tømte det hele utover stuegolvet og hadde en skikkelig fargefest!

Ok, så har jeg litt garn liggende...







Tror ingenting kan slå den følelsen som et skikkelig fargebad gir. Joda, noe selvfølgelig. Men ikke i den sammenhengen her. Dette er en fantastisk måte å hente seg inn igjen på for meg, det er som å male bare at penselen er en heklekrok. 





Okkupasjonen av stua var et faktum! Nøstene har blitt sortert, lagt i hauger og rekker - hit og dit. God hjelp har jeg også fått med rikelig av råd og tips - tydelig at flere tiltrekkes av mitt fargebad, hehe. Det tar faktisk ganske lang tid å sette sammen fargene sånn at jeg får den rette opplevelsen. Noen lapper ligger halvferdige i dagesvis mens jeg bare skuler bort på de, før det endelig løsner. Noen ganger blir jeg ikke fornøyd, det stemmer ikke og jeg rekker opp. Men det vokser likevel ganske fort dette pleddet, og nå mangler det fem lapper eller så, før jeg skal gå løs på kanting rundt. Om det ikke skriker til meg at det vil bli enda litt større først da.

Pleddet her vil jeg kalle Turaco. En gang da jeg var i Sør-Afrika fikk jeg øye på en fantastisk eventyrlig fugl i toppen av et tre. Den var enorm stor, som en gås(!) og var fullstendig fargesprakende. Jeg har aldri sett noe lignende, og som den skandinaver jeg er, slett ikke vant med så fargesprakende "ting" flaksende rundt - iallefall ikke i denne størrelsesordenen. Så mens jeg hekler på pleddet mitt kan jeg ikke la være å tenke på denne fuglen, en Purple Crested Turaco. En eventyrverden av farger der, og nå også her i stua mi.

Etter noen måneder med tørke på hekle og strikkefronten, har det skikkelig løsnet nå. Det er så mange ting jeg har lyst til å lage. Rillepleddet er faktisk gjort ferdig, har bare ikke fått tatt skikkelig fotos enda, og jeg har strikket meg den Acne-genseren som heller ikke er dokumentert på noe fotos enda. Pluss at jeg har gått løs på en del morsomme småting. Som altså betyr at familien må finne seg i mors fargesprakende garnbad både her og der og over alt.... Jaja, det drypper fort litt på de også - og hvem tar skade av litt fargeterapi??


Gode dager til deg som titter innom <3
- og vips er jeg innom her igjen med mine fargesprell! 



10 kommentarer:

  1. Kjenner akkurat den følelsen, en blir liksom så glad innvendig :) Ha en fargerik helg
    Klem fra Beth

    SvarSlett
  2. Fantastisk fine farger♡
    Gleder meg stort til å se pleddet ditt ferdig:)
    Fortsatt god helg! Klem

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Å ja, jeg har det også sånn med farger! Herlig teppe!! Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  5. Noen ganger så dykker jeg bare ned i garnet mitt, for å la fargene gi meg godfølelsen.... Herlig !! Vi er nok alle vi strikkere i samme båt. Eller kanskje er det våre nermeste som er i båten sammen ;) Kos deg med prosjekter og ha en fin sensommer :)

    SvarSlett
  6. Farger er helt topp, bare man får satt de sammen slik man vil. Gleder meg til å se teppet og de fullførte prosjektene på bloggen :)

    SvarSlett
  7. Stilig bilde av deg (?) øverst. Flotte farger på teppet ditt!
    - og den fuglen (måtte kikke på linken) er jo utrolig flott med sine farger!
    Ha en fin søndagskveld! :-)

    SvarSlett
  8. Så mange herlige farger og lapper! Skulle ønske jeg hadde så mye likt garn liggende:) Gleder meg til å se teppe ferdig!

    SvarSlett
  9. For noen herlige farger, dette blir et virkelig glad teppe :-)

    SvarSlett
  10. Så fint dette blir! Gleder meg til å se hele:)

    SvarSlett