Sider

søndag 31. august 2014

Heklekroken svinger seg

Slik utvikler Turaco-pleddet seg, det blir virkelig en fargefest. Og jeg får lyst til å lage nye pledd etter dette, i bare noen av fargene. Mer som avleggere... 




Noen av fargekombinasjonene blir jeg helt forelsket i. Det som er morsomt er at alle av oss har ulike favoritter. Katten min liker best den du ser i midten med rosa og orange farger. I allefall er det den lappen hun går å legger seg på igjen og igjen. Morsomt.




En stor kurv full av herlige nøster. Når man kombinerer rauma to-tråd, pt2 og tove får man litt av en palett å velge i. Tenk på alle de mulighetene som ligger her!




Det mangler fortsatt en del lapper. Også har jeg lyst til å lage en kant rundt som samler hele pleddet til slutt, lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det, men har noen ideer. Fargesammensetningen i pleddet er helt min egen, men mye inspirasjon hentet rundt om og da spesielt fra Lucy med bloggen Attiv24 og Synnøve med bloggen Olavas Verden. Besøk dem og bli inspirert!




Jeg har også hentet frem et annet pledd jeg hekler, men som har hatt en "pause". Egentlig har jeg en del slike pledd liggende - nesten ferdige. Det som er morsomt er at når jeg henter de frem så er det gjerne mye mindre arbeid som gjenstår enn hva jeg har forestilt meg. Så om jeg skikkelig tar meg sammen kan det bli et lite rush av ferdige pledd fremover. I allefall øyner jeg en mulighet til å bli ferdig med det pleddet her, for når jeg nå måler det er det faktisk bare 20 cm som mangler før det er ferdig! Skal hekle kant rundt på dette pleddet også til slutt. Tror det blir fint.




Blå, grønn og gråtoner, "oldemorhekling" frem og tilbake, og fargeskift uten orden. Rauma 2-tr. og pt2 er brukt i dette pleddet. Det virker jo litt tamt da, i forhold til det over her. Men jeg liker fargene i dette pleddet kjempegodt.




Striper på langs, på kryss og på tvers. Striper ganske enkelt.




Ja, får se om det ikke blir ferdig snart. Jeg startet på det i oktober 2012, så greit å få det ferdig før det har gått to år. Og jul - det nærmer seg jo etterhvert, spesielt for de av oss som liker å fikse gavene selv. Så begynner så smått å skrive lister og surfe rundt etter gode ideer. Jeg har jo prøvd å bygge opp et lite lager sånn pø om pø - men det er nok hull i den gavekurven min. Men altså, denne helgen har det jo vært gjensyn med sommeren her i Trøndelag, og jula er virkelig langt borte enda.


Ønsker alle en fin søndagskveld og en topp ny uke! 

<3

6 kommentarer:

  1. Her var det to skikkelig fine prosjekter på gang. Oldemorsteppet kommer til å bli et skikkelig fargesprakende gladteppe:) Jeg holder også på med et lignende, også med friske farger, men med mørke grå kanter. Hekler på det litt nå og litt da, slik at jeg koser meg med det. Lykke til videre med heklingen:)

    SvarSlett
  2. Kommer til å bli nydelige begge to! :)

    SvarSlett
  3. Så herlige farger! Gleder meg til å se teppene ferdige:)

    SvarSlett
  4. Så flotte fargerike tepper! Imponert over at du er kommet så langt.

    SvarSlett
  5. Wow! Herlige farger! Kommer til å bli knallfine begge to!:)

    SvarSlett