Sider

søndag 27. april 2014

Rilletrøje

Mellom genserstrikking og jakkestrikking har det vært fint å strikke på noe litt mindre også. Jeg har strikket Rilletrøje fra Babystrikk på pinde 3, Lene Holme Samsøe. Jeg hadde noen nøster Sandnes mini alpakka liggende i farge 4611, så da ble det så klart denne fargen.  :))


Rilletrøje fra Babystrikk på pinde 3.


Alltid morsomt å strikke til baby, og jeg har strikket denne i str 6 mnd. Den er strikket ovenfra og ned, og økningene er gjort til dekorative hullmønster, eller falske fletter. Jeg tror denne jakken kommer til å vokse med barnet, siden rillestrikk strekker seg noe i bruk. Jeg forandret bittelitt på mønsteret ved at jeg la opp 4 ekstra masker under hvert erme, både på bole og erme. Så jakken har noen flere masker enn oppgitt fra ermhull og ned. Jeg nøyde meg med å lage tre knapphull, syns den ble ekstra feminin og søt slik.


Bilde av blomstrende tre fra Kaukenhof - samme farge som på den lille jakken! :))

Det er mange søte modeller i dette heftet, så det kommer nok til å bli flere småplagg etterhvert. Det er så koselig å strikke til baby!


Da er helga straks over, og vi har fått en skikkelig forsmak på sommeren her hos oss. Skikkelig deilig!


<3




7 kommentarer:

  1. Nydelig liten jakke! Likte godt den falske flettestrikkingen, det ble veldig dekorativt :-)
    Nydelig blomstring på det treet, hva slags tre er det tro?
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  2. Søt jakke, og nydelige blomster på treet!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så skjønn jakke. Jeg har en del babystrikk foran meg nå så det var godt jeg så innlegget ditt og ble tipset om det heftet.

    SvarSlett
  4. Knallsøt! Og så nydelig bilde av blomstrende tre, det var en fin match ja :)

    SvarSlett
  5. Deilig med noen små prosjekter mellom de store. Flott jakke :)

    SvarSlett
  6. Flettene i raglanfellingen gjør denne jakken så utrolig søt! Knappene var også helt perfekt, og ikke minst fargen:) (og for et vakkert blomstrende tre!)

    SvarSlett