Sider

torsdag 13. mars 2014

Sikre vårtegn

I dag kom døtrene mine hjem med hver sine små buketter hestehov og blåveis til meg! Tenk, våren er på vei uten tvil :)) Jubel og store glede!!!




I sommer kjøpte jeg Pickles garnpakke Nam nam kremet bringebærgenser. Nøstene har fått ligge på vent helt til nå, men det er vel den gryende vårfølelsen som har begynt å prege meg. Sent i går kveld bare fikk jeg det over meg at nettopp nå var tiden kommet. Ja, først hadde jeg rigget meg til med noen av de flotte bøkene mine og bladd i dem, drømt meg bort og fundert over hva jeg skal lage neste gang. Så kom jeg jo til den siden i Picklesboka med bringebærgenseren - og jeg bare måtte hente frem nøstene mine og klemme litt på de. Jeg har strikket så ivrig på Hverdagsjakke II at det bare gjenstår halskant og knappestolper, så jeg følte vel jeg kunne starte opp på enda et prosjekt. Typisk meg det der. Men jeg har altså satt i gang med denne helt nydelige bringebærgenseren. Den blir bare så fantastisk fin! Garnet er så mykt og deilig å strikke med og pinnene er jo rimelig tykke, så det går ganske fort unna. Om ikke veldig lenge skal mannen og jeg reise på en liten tur for oss selv - for å oppleve tulipanblomstringen i Nederland - og da har jeg lyst til å ha denne genseren med i kofferten.


Bilde lånt fra Pickles og er linket.


Nå håper jeg jo bare at den blir passelig til meg. Jeg strikker størrelse M/L og krysser pinnene på at det blir midt i blinken. Hører jo og ser at andre har blandede erfaringer med størrelsene på oppskriftene til Pickles. Men jeg har bare nok garn til denne størrelsen, og til nå ser det faktisk ikke så aller værst ut. Jeg har tatt ut til ermene og strikket seks-syv cm nå. Dette er et sånn strikketøy jeg ikke greier å legge fra meg, jeg bare må strikke litt til og enda litt til. :-))

Uka går i susende fart - snart fredag igjen jo! :))

<3


2 kommentarer:

  1. Så fine vår blomster:-)godt og kjenne sola varme om dagen:-) blir spennende og se bringebær genseren din ferdig:-)

    SvarSlett
  2. Åja, den genseren er flott! Deilig å ha et sånt prosjekt på vent til man virkelig er klar for det. Jeg har også et sånt prosjekt på pinnene nå, og koser meg.

    Liker godt votteprosjektet ditt!

    SvarSlett