Sider

mandag 17. mars 2014

Hverdagsjakke ferdig!

Jeg måtte også strikke meg Hverdagsjakke av Ann Myre. Både garn og mønster lå på vent, og det var bare å legge opp og svinge pinnene. Etter å ha strikket Herlig hals i Kauni og kjent på hvor fantastisk mykt og deilig det garnet ble til slutt, fikk jeg veldig lyst til å strikke Hverdagsjakken i det garnet. Jeg har brukt fargen grå HH3 som bunnfarge i tillegg til effektgarn EMC. Denne jakken er helt uten montering! Alt man trenger gjøre når man har felt av siste maske er å sy inn løse tråder og sy på knapper. Så for alle som har monteringsvegring er denne jakken midt i blinken, i tillegg til alle andre som har lyst på en fin og god jakke :)) Jeg har stort sett fulgt mønsteret, har bare lagt til et par cm på bolen og ermene, siden jeg liker det best slik.













Jeg bruker ikke så ofte røde farger til meg selv, men sammen med grått ble det en fargesammensetning jeg ble veldig fornøyd med. Jeg valgte meg tinnknapper til, det passet godt til det grå syns jeg. Som jeg har nevnt tidligere la jeg straks opp til enda en jakke med en gang denne var ferdig. Er helt forundret over hvor kjapt det har gått å få disse jakkene ferdig. Det har trigget lysten på mer egostrikk. Så disse pinnene får ikke hvile særlig lenge før de er i gang igjen. ;))

Som bildene viser - vinteren vendte brått tilbake. Alt av blåveis og leirfivel er gjemt under et bra lag med snø Og det kommer stadig mer. Men det er nå bare mars enda, så det har likevel ikke tatt bort troen på en gryende vår :)) Det var forresten en kald fornøyelse å ta bildene, isende kald vind - men jeg later som ingen ting ser du (jeg deler ikke bildene hvor misnøyen står malt over hele fjeset, de er det best å slette). Men jakken varmet faktisk. :))






Juhuuuuu!!! Må se å få løftet litt på denne himmelen, den hang jo plutselig så laft - tung av snø og sludd. Vil nå helst ha våren nå, jeg da! :))


God ny uke til dere alle - med eller uten snø!

<3

13 kommentarer:

  1. Nyyydelig jakke til deg, skikkelig fin ble den. Og kledde deg godt! :) Gøy med ego-strikk - og vel unt!

    SvarSlett
  2. Wow, den var dy fin i !!! Ha en flott uke, klem fra Beth

    SvarSlett
  3. Nydelig jakke som kledde deg fantastisk flott :)

    SvarSlett
  4. Knallfin jakke, i herlige farger :) Hvordan vasker du kauni garnet for å få det mykt? :)

    SvarSlett
  5. Den kledde du godt! Veldig fin jakke :)

    SvarSlett
  6. Kjempefin jakke!!! Så flott du kler den!!!
    Kjedelig med snøvær når dere hadde fått så mange fine vårtegn @-}-- men Mars er en lunefull måned :-)
    Ønsker deg en fortsatt fin uke! :-)

    SvarSlett
  7. Kjempe flott jakke. Den passet deg helt perfekt. Kanskje jeg burde strikke en slik jeg også. Flotte bilder også.

    SvarSlett
  8. Så flott jakke! Denne eller sinnasajakke har jeg også lyst på :-) Fine farger du har brukt!!

    SvarSlett
  9. Kjempeflott jakke! Fine farger og fin fasong! Kanskje jeg også bør lage meg en slik? :)

    SvarSlett
  10. Wow så flott! Knallfine farger og fasong til deg! Skjønner godt du er fornøyd;) Jeg har så lyst å prøve ut Kauni, men klør lett av ren ull. Syns du Kauni blir mykere etter vask enn f eks Nøstebarns totråd/ New Zealand lammeull?
    Likte godt edderkoppvottene dine fra tidligere også. Gleder meg til å se Hverdagsjakke 2 og bringebærgenseren:)

    Takk for så fin kommentar hos meg!
    Ha en strålende strikkeuke!

    SvarSlett
  11. Flott jakke som satt som et skudd! Stilig fargevalg!

    SvarSlett
  12. For en fin jakke:-) var kjempe fin til deg:-) Står på min strikkeliste også:-)
    Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  13. Kjempefin jakke!:) Veldig fin til deg:) Jeg har også Kauni liggende til en sånn jakke......men har aldri strikket av garnet før..... Burde kanskje hoppe i det....;)

    SvarSlett