Sider

mandag 3. mars 2014

Endelaus kjærleiksvott

Endelaus kjærleiksvott er navnet på denne votten. 




Oppskrift hentet fra Norske vottar og vantar, Sundbø (2010). De er strikket på pinne nr 2,5 mm og med rauma totråd finullgarn hvit og svart. Vottene ble små og passer til liten dame eller et stort barn. Datteren på 12 stikker av med disse. Dette er par 7 av 52.

Jeg holder på å komme meg etter en hard omgang influensa. En uke, og ikke noe strikking før litt i går. Jeg er fortsatt veldig svimmel, så alt går veldig rolig. Mens jeg var syk hadde mannen og jeg ti års bryllupsdag. Det ble ikke den feiringen jeg hadde forestilt meg, men mannen ordnet med kake og kos som han og barna tok med opp til meg. Nydelige blomster fikk jeg, og på kvelden bestilte han sushi til oss. Det var forresten veldig godt, og perfekt med så lett mat når jeg ikke hadde spist noe på flere dager. Veldig snill og god mann jeg har :-))

Da jeg ble syk hadde jeg bare bittelitt igjen på mitt OL-prosjekt. Nå skal jeg se om jeg ikke kan få det ferdig. Prosjektet mitt har vært Hverdagsjakken av Ann Myre. Jeg hadde både mønster og garn liggende, så det var raskt å komme i gang med den. Også gikk jo pinnene av seg selv omtrent, mens jeg følgte med på all den flotte idretten.


Ønsker alle en god start på ny uke - og mars er her, hurra!!!


<3

9 kommentarer:

  1. Kjempe fine. Finull er det beste vottegarnet synes jeg.

    SvarSlett
  2. Flotte votter, og jeg liker veldig godt at de er strikket med tynt garn.
    Finnes ikke noe finere enn votter strikket med tynt garn:-)

    SvarSlett
  3. Kjempefine votter! Jeg elsker strikkevotter<3
    Håper du føler deg i tipp topp form snart! Influensa er no dritt:(

    SvarSlett
  4. Skikkelig fine votter! Influensaen gjorde meg også til ikke-strikker en ukes tid. Godt å ha energi til ullgarnet og strikkepinnene igjen nå:)

    SvarSlett
  5. Dette var jo et flott navn på fine votter! God bedring til deg, håper du fort kommer deg igjen:)

    SvarSlett
  6. Så fine vottter! Gleder meg til å se Hverdagsjakken din:)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Så fina de är! Jag stickade edderkopperna från samma bok, men de blev stora och blev till en gåva till mannen. Du gör mycket fint så jag blir inspirerad. Allt gott!
    /Marit

    SvarSlett
  8. Nydelige votter, har planer om å strikke votter og blir helt inspirert av alle de fine du har strikket :)

    SvarSlett
  9. Knallfine votter!:)
    Usj, en uke med influensa er ikke noe morro. Godt å høre at du er bedre! Fortsatt god bedring!☺

    SvarSlett