Sider

lørdag 22. mars 2014

Enda en hverdagsjakke!

Og her er Hverdagsjakke II. To helt like - men helt forskjellige jakker likevel. Også denne er strikket i Kauni, farge PP1 og CC. Og det er fortsatt Ann Myre som har designet den. :)) Den ser litt stor ut over brystet, men den er helt passelig, jeg sto jo å svingte meg og glemte å trekke jakken ned etter å ha stått med hendene i været. Umulig når det ikke er speil i nærheten...  :)) 









Og jeg er like fornøyd med denne som med den første, vet ikke hvem jeg liker best. Vi får se om den ene blir mer brukt enn den andre med tiden. Men jeg digger fargene på denne jakken også. :))

Det er mer egostrikk på gang. I tillegg til Bringebærgenseren har jeg lagt opp til mer jakkestrikk, i sommerlig pastellgrønn alpakka. Boken Älskade kofta av Birgitta Forslund har jeg hatt i hylla mi siden jul, og nå har jeg valgt meg ut et nytt prosjekt fra den, Poetkoftan, og den strikkes i fem deler som skal monteres sammen til slutt. Så får vi se da, om monteringen blir en flaskehals eller om den går like smidig å få halt i land som Hverdagsjakkene har vært. Har litt andre ting på gang også, så vi får se hvor mye strikketid det blir. Men våren er lang, den skal nok bli ferdig denne også før sommeren er her. :))


Ha en fin helg :))


<3 

17 kommentarer:

  1. Kjempefine hverdagsjakker du har strikket! :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin denne jakken også! :-)
    Riktig god helg til deg, det blir kanskje litt strikking? :-)

    SvarSlett
  3. Herlig jakke - jeg liker den første best i fargene, selvom denne også er kjempefin :) Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  4. Skjønner godt at du bruker begge disse mye! Er i gang med jakke selv, og prøver meg på egendesignet mønster… Håper jeg klarer å ro (dvs strikke) det i land...

    SvarSlett
  5. Oi, det var TO flotte jakker jo! Du kler dem begge veldig godt, og herlige bilder da!

    SvarSlett
  6. Skal si du er effektiv! To flotte jakker du har laget. Skal helt klart strikke meg en sånn en dag :)

    SvarSlett
  7. Ikke bare en, men to flotte jakker har du strikket til deg selv, -og mer på gang :)
    Moro :)

    SvarSlett
  8. Nok en flott jakke fra deg. Frister veldig å strikke seg en slik gitt.

    SvarSlett
  9. Kjempefin! Skjønner godt at du er fornøyd, du er jo så fin i disse jakkene☺
    Jeg tror den siste er min favoritt....

    Kos deg i ny jakke i helgen☺

    SvarSlett
  10. Enda en knall fin jakke:-)

    SvarSlett
  11. Så produktiv du er! Denne var veldig flott, den kledde deg godt! Nå må jeg snart komme i gang med litt egostrikk jeg også:)

    SvarSlett
  12. Takk for hyggelig kommentar hos meg! Jeg liker begge jakkene dine, og du kler dem godt! Har faktisk planer om å strikke en til meg selv etterhvert. Jeg har strikka to sjal i Kauni og likte garnet.
    La meg til som følger med det samme og gleder meg til å følge bloggen din.

    Fortsatt god søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  13. Kjempefine hverdagsjakker begge to! Jeg har fulgt bloggen din lenge nå, og koser meg med hvert eneste innlegg, men er ikke alltid like flink til å legge igjen en kommentar. Det skal jeg bli! Aller mest er jeg imponert over alle de fine vottene du strikker. Til stor inspirasjon :) God søndag :)

    SvarSlett
  14. Jøss, to jakker på kort tid! Her går det unna:) Bra med egostrikk!

    SvarSlett
  15. Denne var også knallfin! Greit å ha en i litt mer nøytrale farger også. Flotte bilder av deg! Jeg føler meg alltid rar når jeg ikke har speil til å sjekke holdningen i, hehe;) Gleder meg til å se de neste prosjektene dine!

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  16. Kjempefine hverdagsjakker. Jeg blir kjempeinspirert! Har allerede kjøpt både mønster og garn og nå venter det utålmodig i strikkekurven til jeg blir ferdig med litt annet strikk ;-)

    SvarSlett