Sider

søndag 23. februar 2014

Stripete sokker

Det blir fort liggende smårester etter sokkestrikk. Når det blir brukt garn med fargeskift er det ikke alltid like lett å få brukt de opp. Men det er jo mulig å få til noe. Her har jeg strikket stripete barnesokker av restegarnet etter tre andre par sokker jeg har strikket. Garnet delte jeg i like mengder, så strikket jeg i vei. Det ble akkurat nok til et par barnesokker i ca skostørrelse 32-33. 





Ikke noe hokus pokus akkurat, men jeg er fornøyd og det ble også mottakeren - så da så :))




Jeg har brukt pinne nr 2,5 mm og det svarte garnet er Drops fabel, hva det andre garnet er husker jeg ikke men det har samme tykkelse som fabel. Nå skal jeg strikke flere striper - men noe helt annet enn sokker.

Ønsker alle en fortsatt fin søndag! :))

<3

9 kommentarer:

  1. Flotte sokker! Ganske utrolig hva man klarer å få ut av rster med litt kreativitet;)

    Kos deg videre!

    SvarSlett
  2. Fine restegarnssokker, skjønner godt at både du og mottakeren er fornøyd med dem!
    Det blir spennende å se ditt nye stripeprosjekt!
    Ha en fortsatt fin søndag! :-)

    SvarSlett
  3. Kjempefine sokker! Lurt å lage striper sammen med én kontrastfarge.

    SvarSlett
  4. Jeg synes sokkene ble skikkelige fine. Den friske fargen sammen med svarte striper ble flott.

    SvarSlett
  5. Flotte sokker! Veldig fint med dette garnet:)

    SvarSlett
  6. Kjempe fine restesokker:-)

    SvarSlett
  7. Fine sokker! Gøy når man klarer å kvitte seg med litt restegarn :)

    SvarSlett
  8. Kjempefine!:) Kjekt å få brukt rester også. Og sokker er jo alltid kjekt å få;)
    Det er forresten striper i bloggen min også;)
    Ønsker deg en finfin dag!

    SvarSlett
  9. Fint med sort som bryter med det flerfargede:)

    SvarSlett