Sider

torsdag 13. februar 2014

Rosa Mariusgenser

Da ble det sannelig omsider enda en Mariusgenser her! :)) Da jeg strikket en grønn Mariusgenser fikk jeg så lyst til å strikke en rosa også. Mariusmønsteret skal visstnok være vanedannende har jeg hørt. Det kan nesten virke som om det er noe i den påstanden. Men så er det da et usedvanlig fint mønster, et tradisjonelt og godt mønster som man kan variere i det uendelige - og som kan brukes på det meste. Ikke minst er det kjekt å strikke også - akkurat når man begynner å gå lei av rette masker kommer mønsteret. :))



Jeg ville bruke fargen rosa, hvit og cerise sammen denne gangen. Garnet hadde jeg allerede, ja bortsett fra den hvite fargen som jeg måtte kjøpe inn ekstra. Genseren gikk rimelig kjapt å strikke - det er monteringen som har tatt tid. Men så tenkte jeg at nå skulle jeg være litt flink å få det gjort ferdig, og da var det jo ikke lange stunden som skulle til! Jeg hadde klusset litt når jeg skulle sy i ermene, det ble ikke pent, så det var nok derfor den ble lagt til side. Så var det bare å ta det opp og prøve på nytt. Jeg ble nå fornøyd til slutt, og genseren ble ferdig nesten et år etter at jeg startet på den...! Ble nå ny genser før vinterferien til frøkna - ikke verst det da, hehe. 






Litt fakta:

Mønster: SandnesGarn, klassikere, Tema 10 barn.
Garn: Sisu. Farge: rosa 4715, natur 1012 og cerise 4627.
Pinner: 2,5 og 3 mm.
Vekt: 275 gr (210 gr rosa, 35 gr natur og 30 gr cerise).


Så har jeg rotet litt i gamle poser og jammen hadde jeg ikke liggende flere nøster lyseblått babygarn der! De har ligget lenge, ni år omtrent. Så fint å få litt sirkulasjon i garnbeholdningen :)) Og selvfølgelig - det er OL lua 2014 som er på kroken. Jeg prøver meg frem uten mønster og har knotet litt, men nå ser det ut som det kan bli noe. Det er så fristende å prøve å lage selv! :))

Ønsker alle en fortsatt fin uke!

<3

6 kommentarer:

  1. Flott genser og bra fullført! Er ganske deilig når det henger over en og en endelig blir ferdig;) Gleder meg til å se lua du lager!

    Kos deg videre!

    SvarSlett
  2. Fine bilder av genser og mottager!

    SvarSlett
  3. Kjempe fin genser, tipper frøkna er fornøyd:-) samme farge som jeg strikker i marius kofte:-)
    Strikkeklem

    SvarSlett
  4. Dette var herlige farger på en mariusgenser! Marius-strikk er definitivt vanedannende:)

    SvarSlett
  5. Den ble lekker. Flotte farger sammen.Sprek jente da
    klemz

    SvarSlett
  6. Lekker genser! Hun er tøyelig i alle retninger, ser jeg!! Fint med rosa, hvitt og cerise sammen, særlig med den knæsje buksa til:)

    SvarSlett