Sider

lørdag 15. februar 2014

Guttegenser med striper

Sannelig rakk jeg å bli ferdig med denne genseren også før vinterferien. Den har ligget en stund å ventet på montering - sånt kan ta tid. Men nå er den altså ferdig og passer helt perfekt!










Fargene kommer godt frem her. Endelig merkes det at vi får lengre og lysere dager - herlig! Design på denne genseren er av Lene Holme Samsøe og du finner mønsteret i SISU barn 1101, SandnesGarn. Også disse bildene er fra Steinvikholm slott. Slottet er i dag halvveis ruin. Det ble bygd i 1525-1530 og byggherre var erkebiskop Olav Engebrektsson. Du kan lese mer om slottet her.

Da har jeg lyktes i å ferdigstille flere prosjekter som har blitt liggende på vent. Supert! Og mer kommer - det er jo mye morsommere med ferdige prosjekter enn sånne halvgjorte. Jeg må visst bare minne meg selv på det en gang i mellom!

Gratulerer til svenskene med stafettgull til kvinnene! Vi gleder oss med dere og svelger skuffelsen over femteplassen til våre jenter - det kommer nye sjanser :)) Strikkepinnene får kjørt seg under OL-sendingene altså - kunne nesten vært en egen OL grein tror jeg- hehe :))

God strikkehelg!!!

5 kommentarer:

  1. Utrolig flott genser! Herlige friske farger!

    SvarSlett
  2. Den ble jo hel tøff! Ha en flott søndag, klem fra meg

    SvarSlett
  3. Flott genser til gutten! Stilig med striper - og så fine farger!! :-)
    Ha en fin søndag!! :-)

    SvarSlett
  4. Så stilig! Liker godt når stripene er i forskjellige bredder og ikke har så mye "system" ;)

    Ha en flott søndagskveld!

    SvarSlett
  5. Kjempe fin genser og flotte bilder :)

    SvarSlett