Sider

fredag 31. januar 2014

Votter til sporty dame

Denne gangen har jeg strikket et par ensfarvede votter. De er strikket i DSA Sterk, naturvit på p.nr 3,5 mm og 3 mm. Det gjorde seg med et lite avbrekk fra flerfarget mønsterstrikk og med tykkere pinner, raske og enkle å strikke disse her. Mønster på disse har jeg fra boka Feminint tilbehør (Vinje 2013), design på denne votten er er av Kari Hestnes. Sammen med vottene er det matchende lue, pulsvanter og hals/skuldervarmer. Jammen har jeg ikke lyst til å strikke det også! Men vi får se, først skal jeg...ja, dere vet - alle de planene ;-)





Likte så godt mansjetten på disse vottene. Stilig med mønster strikket av rette og vrange masker - enkelt og effektfullt. Vridd rett i ribben er også en detalj som gir votten det lille ekstra. De er bittelitt små til meg disse vottene, så de havner i den berømmelige gavekorga. Supert å fylle på litt der, det er stadig vekk små gaver som trengs - og da er det godt å ha noe på lur. Er jeg heldig ligger det etterhvert litt der når desember kommer igjen :-)





Disse vottene er da forresten par 6 av 52.




Jeg har før bare strikket sokker av dette garnet, men det kunne tydeligvis fint brukes til mye mer. Det ble myke og deilige votter. Varme og gode votter trengs det virkelig nå om dagen, det er virkelig surt og kaldt ute nå. Vinden vil ikke gi seg, og da blir minusgradene så utrolig kalde. Jeg må nok forte meg å strikke mye, mye mer, votter, luer, sokker, gensere, longser, bukser, jakker, sjal, skjerf - oj, oj, oj, så mye jeg må strikke for det er så kaldt! Heldigvis blir man ganske varm av å strikke så fort!


Strikk på damer, så kanskje vi blir ferdige før vinteren er omme (Jaaa, særlig...)!!!
Ønsker god helg til dere alle! ;-)

<3

11 kommentarer:

  1. Fine detaljer på vottene og de så jo bare utrolig gode og vame ut!

    SvarSlett
  2. Strukturstrikk er både kjekt og utrolig fint! Det skriker ikke mot deg som farget mønster men allikevel mange detaljer. Liker godt slike mønster med naturfarger ;)

    Kos deg i helga og strikk fort så du blir varm!

    SvarSlett
  3. Disse vottene var kjempe fine:-) likte mansjetten veldig godt:-)
    Ha en fin strikkehelg:-)
    Lene

    SvarSlett
  4. De ble veldig fine! Votte-strikkingen går virkelig unna den:)

    SvarSlett
  5. Disse vottene var et godt eksempel på at ensfarget strukturstrikk pynter opp vell så bra som flerfarget mønster. Ferdig med å strikke?.. Det blir vi vell aldri ;)

    SvarSlett
  6. Nydelige votter , de blir sikkert tatt godt imot, ha en fin helg ;)

    SvarSlett
  7. Nok et par vakre votter fra deg! Hos meg har det kun blitt sokkestrikking, men jeg skulle trengt noen votter også i vinterkulda:)

    SvarSlett
  8. Nydelige votter. Kjempefint med den mansjetten,
    Skal si du har strikket mange fine votter, La meg til som følger jeg og gleder meg til å følge deg videre :)

    SvarSlett
  9. Så fine votter! Stilig med den lekre mansjetten!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  10. Knallfine! Enkle, men likevel så dekorative.
    Allerede 6 par ja, her går det unna!:) Gleder meg til å se resten!

    SvarSlett
  11. For en stund siden var du innom bloggen min og la igjen en hyggelig hilsen og så fikk jeg lyst til å besøke deg :) Og himmel og hav for en flott og inspirerende rundtur jeg fikk. Flotte bilder, god tekst og masse ideer til nye prosjekter. Og for noen deilige fargevalg du foretar. Nå har jeg lagt meg til som leser og skal skynde meg inn å legge deg til på bloggrullen slik at jeg IKKE går glipp av noe framover.Ha en riktig god uke. Klem fra Kristin

    SvarSlett