Sider

tirsdag 14. januar 2014

Vott med trekantmønster

Andre par votter ferdig i 2014, og det ble Vott med trekantmønster, også fra boken Selbuvotten (Terri Shea 2009). De er strikket på pinne nr 2,5 mm og med 2tr.Gammelserie strikkegarn, Rauma, i hvitt og svart.

Mange uttrykker at de ikke er så begeistret for å strikke med dette garnet, at det lett blir ujevnt i strikken. Det jevner seg ut når man skylder opp, og det blir virkelig mykt etter en tids bruk. Det jeg liker veldig godt med denne garntypen er at det aldri splitter seg når jeg strikker, selv med de tynneste pinnene. Så liker jeg godt fargene dette garnet kommer i da, virkelig nydelige farger. Så jeg kommer nok til å strikke mye mer med dette garnet fremover.

Disse vottene ble veldig staselige syns jeg. Før jeg skylte de opp var de noe korte og vide i formen. Det rettet jeg lett på ved å spenne de opp i riktig fasong mens de var våte, og tørke de slik. De ble perfekte i fasongen, og passer til kvinne medium eller mann liten. Vet ikke hvem som skal få disse, så foreløpig havner de i gavekurven. Kan jo være lurt å ha noe liggende på lur ;-)


Vott med trekantmønster, granbar på handbaken  og trekanter i handflata som symboliserer Den hellige treenighet. 



Stikket i 2.tr finullgarn, ubleket og svart.


Nå har jeg tenkt litt på hvilket mål jeg skal ha for vottestrikkingen min i 2014. Jeg tror jeg skal satse friskt på 52 par votter i løpet av 2014. Alle skal ikke være like avanserte og tidkrevende som disse to første parene, og jeg skal strikke til både voksne og barn. Dette blir en stor utfordring for meg, siden jeg jo har lyst til å strikke andre ting en votter også dette året. Kanskje biter jeg meg i tungen når juni kommer, men jeg er sikker på at jeg kommer til å være ganske så fornøyd når desember kommer og har mange flotte gaver på lur som jeg kan gi bort. Det får bære eller briste som det heter - jeg satser frisk. 52 par i løpet av 2014 er målet! :-)

Ønsker alle som er innom en fin uke!

<3


6 kommentarer:

  1. Flotte votter du har strikka! Skal si du satser friskt med målsetting om 52 par votter i år!! :-)

    SvarSlett
  2. Fine votter! Har strikket noen som ligner til mannen min. 52 par votter på ett år, du er tøff må jeg si. Gleder meg til å lese om vottene dine :)

    SvarSlett
  3. Begge votteparene du har strikket var riktig fine. Det er alltid greit å ha noen i bakhanda til bursdagsgaver eller julegaver.
    Nydelig valp dere har fått! Husker første nyttårsaften etter at vi hadde fått hund. Stakkars så redd hun var..
    Fikk tips om å bestille dvd med film av raketter med lyd. Tror vi fikk den gratis fra Svea. I god tid før nyttår satte vi dvden på med veldig lav lyd i korte sekvenser. Etter å ha gjort det noen ganger ble lyden justert opp og til slutt brydde hun seg ikke lengre. Nå er hun så avslappet at hun er ute sammen med oss når rakettene sendes opp.
    Jeg er nok mere redd enn hun er...

    SvarSlett
  4. Flotte votter! Du er modig som er med på en slik utfordring! Jeg har litt vottedilla selv for tiden, veldig kjekt :)

    SvarSlett
  5. Nydelige! Tidkrevende håndarbeid dette her, det er det ingen tvil om:)

    SvarSlett
  6. WOW, ett par votter i uka!?! Jeg klarte ikke en gang å gjøre ferdig ett par Selbuvotter på pinne 2,5…. Du er superflink!

    SvarSlett