Sider

lørdag 11. januar 2014

Vott med roser

I dag er en kald dag, litt snø har også kommet og sola sneik seg såvidt fram midt på dagen. 
Akkurat en sånn dag det er deilig å ha ullvotter på. 
Så passet det også veldig bra at votteparet her ble ferdig.

Vott med roser, Selbuvotten Shea T. (2007), strikket i 2tr. raumagarn, gammelserie på pinner 2,5 mm, i hvitt og grått. 
De passer akkurat til hånden min, så disse beholder jeg selv :-)










Når jeg strikker mønster som endrer seg for hver omgang bruker jeg post-it lapper til å holde styr på omgangene. Fungerer veldig bra for meg. Ellers kan det være lett å tulle seg bort i mønsterrapportene. Disse vottene strikket jeg på mine nye karbonpinner, KnitPro, og de likte jeg kjempegodt å strikke med, bedre enn andre tynne pinner jeg har, så glad for å ha invistert i et par sett. :-)

Jeg fortsetter med å strikke votter, jeg. Det går ikke fort, og mister jeg konsentrasjonene er det fort gjort å strikke feil. Men resultatet blir så flott, selv om det ikke blir perfekt da, det ser nok de erfarne vottestrikkerne der ute. Men jeg blir fornøyd, og det er jo det som gjelder i grunn :-)

Ser at jeg stadig får nye lesere og følgere - veldig hyggelig, og morsomt å finne frem til deres blogger også. Velkommen er dere alle :-)



Ønsker alle en god helg og fin lørdagskveld :-)

<3|

8 kommentarer:

  1. De ble kjempe fine. Og så jevnt og fint det ble!
    Jeg synes det er vanskelig å få et jevnt og fint resultat med gammalserie, det er litt trått...
    Men det er et kult garn, morsom spinn:)

    SvarSlett
  2. Du skal bare fortsette med vottestrikkingen, jeg synes disse var fine :) Jeg får litt fnatt når jeg ser håndarbeid som er perfekt....Da kan jeg like godt kjøpe maskinstrikket ! Ha en fin helg, klem fra Beth

    SvarSlett
  3. Kjempe fine votter:-)
    God strikkekveld:-)
    Lene

    SvarSlett
  4. helt skjønne votter! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Nydelige votter du har strikket - og kjekt tips med bruk av post-it lapper for å holde styr på hvor man er i oppskrifta! :-) Ønsker deg en fin-fin søndag! :-)

    SvarSlett
  6. Flotte votter! Karbonpinnene så spennende ut. Kanskje jeg må skaffe noen slike selv??!

    SvarSlett
  7. Kjempefine votter du har strikka! Jeg og bruker post-it, lett å blande omgangene i farta ;) Kjenner det selv at å strikke mønster ma jeg ha god konsentrasjon til, ellers går jeg fort lei og som du sier da kommer feilene. Jeg må rekke opp litt på siste påbegynte prosjekt. Var nok litt trøtt i går kveld ja ;)

    Ha en fin mandagskveld!

    SvarSlett