Sider

torsdag 2. januar 2014

Godt nyttår!

Det har vært en deilig jul her hos oss :-)
 Familieselskap, juletrefest, deilig mat, god tid og mye hygge - tror det skulle romme det meste. Populære gaver denne julen var spill og bøker. Så vi har spilt og vi har lest bøker også. 
I dag har vi kost oss foran tv'en med nyttårskonsert, hopp og skirenn. 

Før jul strikket jeg enda en Violas vest, til datteren denne gangen.
Romjula er tid for å pynte seg - hver dag om man vil - og det vil man gjerne her i gården.
Men pynte seg kan man gjøre på mange vis :-)
Ble veldig fornøyd denne gangen også, jeg syns vesten er så fin!
Her kan du se den første.







Litt strikking har det også blitt, men ikke så mye egentlig. Ble jo temmelig mye rett oppunder jul, så da var det godt å ta en liten pause fra pinnene. Men i dag har det blitt litt strikking, og jeg strikker på noen nydelige votter fra boka Solveigs vantar. Boka kjøpte jeg for et par år siden, og den er en drøm av inspirasjon. Både for året 2013 og 2014 har jeg kjøpt vantkalendern, også av Solveig Larsson. Hver måned er det en ny oppskrift på vanter, og for 2014 er mønster og inspirasjon hentet fra øyer som Island, Færøyene, Fair Isle,Gotland, Åland og mange flere. Har du ikke kalender for det nye året og liker vottestrikk kan du jo ta en titt på denne.


Vantkalendern 2014


Nyttårsaften ble innendørs for min del, valpen vår likte ikke alle smellene og voktet av alle krefter, til og med tv'n ble han sinna på til slutt! Heldigvis er alt greit igjen nå, og det er et helt år til neste gang.
Pusen tok det hele med ro, men så hadde hun godt selskap av nabokatten. Han ville så gjerne inn hos oss utpå kvelden, og eierne var dratt bort, så jeg lot han komme inn. Kunne ikke la det være heller. Er jo ikke så greit for dyrene å være ute når det smeller sånn, og dyrene våre går dessuten så godt overens.




Maico har vokst masse og blir bare finere og finere for hver dag. Er han ikke nydelig?!

Det er gode dager - måtte de fortsette også i 2014. Barna mine - de skjønne barna mine - hjertet mitt, alt! Min kjære mann. Så takknemlig for å ha de hver og en - at 2013 var et godt år for de når vi tenker tilbake - måtte vondt og vanskelig blekne og det gode få sterke klare farger - bli gode minner å ta med inn i det nye året! Felles opplevelser har høy stjerne - morsomt å høre barna trekke frem sommerens biltur som et av årets høydepunkt - krangling i baksetet er aldeles glemt - er det ikke fantastisk?

Jeg vil strø glitrende gode ønsker og dele de med dere alle.

Godt nytt år!!!


3 kommentarer:

  1. Høres ut som du har hatt en fin og koselig juletid! Veldig fin vest, ser ut som mottakeren er rimelig fornøyd;)
    Liker så godt å lese innleggene dine og gleder meg til å følge deg videre i 2014.

    Godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Det må være veldig morro å strikke såå fin vest, når mottakeren er glad i pynte seg!:) Flott flott!
    Koselig å høre om andre sine juler, men tror faktisk de fleste av oss har det ganske likt;)
    Gleder meg til å følge deg i året som kommer, gleder meg til å bli inspirert:)
    Riktig godt nyttår til deg:)

    SvarSlett
  3. Flott vest du har strikket!
    Og lille hunden er jo begynt å bli stor... Så søt han er!
    Ønsker deg et riktig godt nytt strikke-år! :-)

    SvarSlett