Sider

torsdag 23. januar 2014

Esther - lekende katter og garnnøster

Da var enda et par votter ferdige, det fjerde paret av de 52 som jeg har tenkt å strikke i løpet av 2014. Vottene jeg har strikket denne gangen bærer navnet Esther. Lekende katter og garnnøster - midt i blinken for min datter som elsker katter. Jeg har strikket dem i Rauma Finullgarn7/2, i fargene 4387 (mørk blågrå) og 4705 (turkis).








Oppskriften har jeg fra boken Vantar för alla årstider (Falk C. & Svanlund K. 2013). Boken inneholder mange fine oppskrifter på votter og pulsvanter, og boken er tiltalende med flotte bilder og fine presentasjoner av hver oppskrift. Morsomt at den ene forfatteren er en svensk blogger jeg har lest i lang tid, nemlig Clara Stickar :-) Vottene Esther ble først ut - og det blir helt sikkert flere, for boken er lekker, lekker, og byr på mange fristende oppskrifter!





Må bare si at jeg koser meg skikkelig med denne intense vottestrikkingen - det blir bare mer og mer gøy å velge ut den neste oppskriften. Endelig får jeg sett skikkelig igjennom de flotte votte-strikkebøkene mine! Har jeg nevnt at jeg elsker strikkebøker? Ikke det nei, men det gjør jeg altså. Jeg har etterhvert ganske mange, og det er glede - stor, stor glede å ha de. Men tenker det er mange av dere som kjenner dere igjen i akkurat det! ;-)






Ønsker alle en fin, fin dag!

<3

12 kommentarer:

  1. Å så stilig nesten akkurat samme som jeg holder på å lage mønster på. Du kan se de i bloggen min men kattene er kommer dårlig fram pga fargevalget, holder nå på med nye farger som kommer ut i bloggen snart. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den boken må jeg jo bare få tak i, kjempetips.

      Slett
  2. Kjempefine katte-votter!! :-)

    SvarSlett
  3. Sono guanti bellissimi, il motivi mi piace tanto!
    Bye, bye Elli

    SvarSlett
  4. Imponerende mønsterstrikk! Det var grådig lekkert :)

    SvarSlett
  5. Kan godt kjenne meg igjen med å elske strikkebøker, det bærer bokhylla her preg av.

    Flott fargevalg på vottene!

    SvarSlett
  6. Så morsomme votter! Og ja, jeg også elsker strikkebøker :)

    Kos deg i helga!

    SvarSlett
  7. Kjempemorsomme votter! Ja, du har virkelig vært effektiv så langt i år! Gleder meg til å følge med på fortsettelsen:)
    Jada, her er det også ei som elsker strikkebøker! Og det kommer stadig nye i samlingen;)

    Ønsker deg en riktig god helg!

    SvarSlett
  8. Digger vottene dine. Fargene var veldig stilige sammen, og mønsteret var kjempe søtt.

    SvarSlett
  9. så kjempeflotte votter! Ha en fin, fin kveld hos deg!

    SvarSlett
  10. Så fine votter! Det er så mange som strikker fra den boken akkurat nå... men jeg kan da virkelig ikke kjøpe enda en strikkebok... eller kan jeg?

    SvarSlett