Sider

onsdag 8. januar 2014

2014 et votteår?



Pinnene går ikke kjapt disse nyttårsdagene - men det trenger de jo heller ikke. Ingen frister å rekke på den fronten, bare kos. Som jeg nevnte i forrige innlegg så strikker jeg på mønsterstrikkede votter. Vit blomma fra Vantboken Solveigs vantar (Solveig Larsson) og Vott med roser fra boken Selbuvotten (Terri Shea) er på pinnene. Jada, begge to. Når nøyde jeg meg med ett prosjekt av gangen? Nå hopper jeg høyt over alle andre prosjekter, akkurat nå er det disse som gjelder. Bare kos.

Jeg leker med tanken på å gå inn i et skikkelig votteår. Er det noe jeg har mye av så er det votteoppskrifter. Jeg har lyst til å strikke flere av de nydelige mønstrene fra bøkene mine. Med vottekalender på veggen er det fristende å strikke de også, ikke bare se på dem. 12 par votter iløpet av et år skulle jeg nok fikset lett, kanskje for lett for å kalle det en utfordring, 52 par tror jeg bare blir pes... Jeg må tenke over om jeg skal ha et spesielt mål eller bare se hvor veien går. Mål jeg ikke greier å nå er ikke noe greit syns jeg, men utfordringer er jo inspirerende da. Noen forslag?

Det blir ikke til at jeg tar så mange bilder nå som dagene er så korte, ikke har jeg noe ferdig å vise frem heller. Så i dag deler jeg himmelen med dere, ikke verst bare det?


Ønsker alle en fortsatt god uke!

<3

5 kommentarer:

  1. Jeg prøvde faktisk å strikke et par Selbu-votter før jul... På pinne to... Og det var første gang at jeg måtte kaste inn håndkleet (eller pinnene, da) og gi opp. Mønsteret går jo ALDRI "av seg selv", og ikke nok med det, man må jo faktisk strikke TO stykker. Forferdelig langdrygt og etter hvert ganske kjedelig! Så all ære til deg og alle andre Selbuvott-strikkere der ute:-) Hjemmestrikka votter er de beste!

    SvarSlett
  2. Enig med DoktorIngrid over her, men ellers - votter er alltid kjekt å få, kjekt å ha. Skal prøve å få strikket litt votter i år også. Det har det ikke blitt mange par av tidligere.

    Du har laget utrolig mye flott og variert, er så imponert. Tror du er ei tålmodig sjel med tanke på alle de stripene du strikker = mulige ender som må syes ....? Elsker striper, så det følger med :D

    God helg!
    Eli Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg elsker også striper, og når det gjelder rillepleddet så har jeg splittet trådene og viklet dem sammen og så strikket de sammen over en åtte - ti masker. Da blir det ingen tråder å feste, og selv om fargeskiftene ikke akkurat er usynlige så har ikke det noe å si på et slikt pledd etter min mening. På denne måten får jeg brukt opp nøstene helt, jeg slipper å sy massevis av tråder og jeg syns det er minst like fint :D

      Slett
  3. PS - har en giveaway gående om du vil være med? :)

    SvarSlett
  4. Flott bilde ja! Votter er veldig kjekt å strikke, jeg tror de kommer til å ta over for luedilla jeg hadde i fjor. Ganske behagelig med jule-strikke-reset over, men for min del begynner burdagsreset, haha! Skal ha unna et par votter og en vest til neste helg så her er det bare å henge i!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett