Sider

mandag 9. desember 2013

Julebakst må til

I helga fikk vi bakt julekaker. Barna lagde pepperkaker og vi 
lagde potetmelstopper, kavringer og serinakaker.
Phu - da er ikke alle boksene tomme i allefall! 

Kavringer - Svigermors oppskrift :-) 

Serinakaker - alle liker vel serinakaker?!

Potetmelstopper - ikke en jul uten. Disse SMELTER på tungen!

Pepperkaker - HURRA!!!


Serinakakene bakte jeg en ekstra porsjon av. 
Den ekstra porsjonen er til en gammel onkel som bor for seg selv, 
et par ullsokker har jeg også pakket inn til ham.
Han bor så langt unna så jeg får ikke hilst på, og han har ikke egen familie. 
Men jeg håper en pakke i posten vil gjøre ham glad :-)

Det gikk litt raskt unna da jeg pakket inn gaven som skal sendes, så jeg glemte ta bilde av sokkenene. 
Men de er strikket på samme vis som de jeg holder på med her, bare i en annen fargesjattering. 
Helt ordinære men veldig gode ull-læsta. :-)


Ingenting som læsta på føttene - da holder man på varmen!


Sokkene er strikket på pinne nr 3,5 mm i Perfekt SandnesGarn (85% ull og 15% nylon), og med 52 m.
Passer til en herrefot. :-)

Nå skal jeg sette en kringledeig, for i kveld har vi en juleavslutning på planen.  :-)

Fortsatt god adventstid!

<3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar