Sider

torsdag 19. desember 2013

Hull i kakeboksen

Så utrolig fort disse dagene før jul har gått!
Men fem dager igjen 
- og vi skimter allerede bunnen i pepperkakeboksen! 
Må være hull i den boksen. 
Tror det skal holde frem til jula starter, og da 
blir det jo så mye annet godt at det ikke gjør noe.  :-)




Så var det å finne frem pynten og skape den rette stemningen her inne -
og det er jo ikke reint lite man kan gjøre på det området!

Vi koser oss med å lage kort og pakke inn gavene vi har lagd, bake litt, 
smake litt, synge litt, strikke litt....
Ikke så lite det altså :-)



Marsipan pyntet med sjokolade og stø - 
enklere kan det vel ikke gjøres. 
Men så kan jeg overlate mye av jobben til datteren - som 
simpelthen elsker marsipan!


Det blir jo ekstra god tid sammen med ungene frem mot jul, 
juleferien starter allerede i morgen ettermiddag, så tror vi skal
rekke å kose oss masse i dagene som kommer! 

Riskaker, oreokonfekt og hjemmelagd marsipan - 
tror vi skal rekke over det også, alt vi trenger står klart. 
Kanskje bake julekake og vørterbrød også - 
det smaker jo så godt til julefrokostene! 

Det er koselig å ordne så lenge det ikke blir stress -
så vi får se hvor mye vi rekker. 

Kanskje jeg skal unne meg en ny kjole til jul? 
Hmmm... tror jeg må ut å ta en kikk i butikkene i morgen. 

Hei og hå - og fortsatt god advent til dere alle!!!


3 kommentarer:

  1. Heisann
    Takk for besøket i bloggen min.
    Mmmm..marsipan, det beste jeg vet også. Har en boks med Odense marsipan med nougat og valnøtter, som bare er min!
    PS, det hull i min kakboks også ;) god jul.

    SvarSlett
  2. Så koselig julestemning her hos deg! :-)
    Jeg synes at småkakene smaker best i adventstida, sikkert fordi det er så mye annen god mat å spise seg mett på i jula! Marsipan er godt, men det blir ikke laget her i år. Nå holder jeg på å lage kransekake (mer eller mindre vellykket, men om den ikke blir så fin å se på så smaker det godt! :-)
    Ønsker deg ei riktig god jul!!

    SvarSlett
  3. Mmm - marsipan er kjempegodt. God jul til dere, med eller uten pepperkaker ;)

    SvarSlett