Sider

tirsdag 3. desember 2013

Den travle tiden

Da er vi jammen allerede flere dager inn i desember! 

En fantastisk tid - fullt av gjøremål! Jeg har lister over både det ene og det andre. Liker så godt følelsen av å sette kryss framfor punktene - unna veien med det! Men altså, jeg henger etter her altså, så jeg suger til meg av den gode følelsen  - følelsen av å ikke rekke er like hakk i hæl, he he..

Heldigvis er jeg fornuftig nok til å ikke lage meg lister over alt det jeg kunne ha tenkt meg å gjøre - 
det hadde garantert endt nådeløst og smertefullt. Nei, listen over hva jeg må gjøre innen klokkene kimer har krympet år for år, muligens man kan si barn etter barn. Men nye lister er jo kommet til, så jeg vet ikke helt. Tror jeg har kommet frem til en overensstemmelse med meg selv om at det blir jul selv om vi tar det litt piano - det viktigste er tilstedeværelsen her og nå

Men julegaver, det blir det. Slekt og venner - håper dere setter pris på gaver av det myke slaget. For her er det masker opp og i mente som gjelder. Nå og da pakket sammen med noe annet - men bare sånn for å komplettere. Kaffe, te, kakao? Da blir det nok gjevt med et skikkelig varmende krus :-)


Rød og hvit, marineblå og hvit.







Sort og hvit, lys grå og hvit.


Disse krusene har jeg kjøpt på Åhlèns, jeg syns de er fine - spesielt med koppvarmer på :-)
Riller og striper - enkelt og fint syns jeg. Her har jeg lagt opp 20 m på pinne nr 3 mm og strikket rettstrikk, to omganger hvitt, to omganger kontrastfarge - til det nådde rundt koppen. Så har jeg sydd sammen øverst og nederst, for deretter bare å trekke det over koppen. Voilà! - en koppvarmer er ferdig! Jeg har brukt falk fra Dalegarn på disse. 




På ferieturen i sommer strikket jeg kluter. En hel liten haug med kluter har jeg liggende - mange flere enn jeg har brukt for. Det passer helt supert nå, må jeg si. Sammen med et fint såpestykke blir det en fin liten oppmerksomhet, til en gammel tante på julekvelden. 

Kluten er strikket i PT Petunia, Raumagarn, og eget mønster.


Og jeg kan krysse ut syv kjære personer av listen :-)


Jeg har så smått begynt å pakke inn julegavene jeg har lagd. Flott gavepapir fra Panduro, gavebånd, gavelapper og adventlys fra Søstrene Grene.   

Det er mørketid og dårlig fotolys - ikke ideèlt, men sånn er det nå en gang. Er nå litt av sjarmen med desember likevel, eller hva?


Ønsker dere alle en fin og god førjulstid - KOS dere masse!!!

Klem 

<3

4 kommentarer:

  1. Så koselige gaver da. De koppene ble virkelig sjarmerende.
    Klem

    SvarSlett
  2. Vet du hva? Nå fikk du meg til å kjenne 'stressmomentet' før jul her - hehe, slike koppvarmere (med en kopp, ikke minst ;) ) er jo en super julegave!! Hehe... *skriver opp på julegavelista men når skal jeg få tid til dette da mon tro* :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Listene hjelper meg mot stress, og vet du - det er jo du selv som bestemmer hva som skal stå på din liste! Det er bare å hoppe over - jeg hopper over og kutter ned på masse, men elsker å lage ting - så da får det høy prioritet :-)

      Disse koppevarmerene er forresten raske å lage - mye kjappere enn sokker, votter og andre småting. Det er en sånn ting man fint kan rekke på en kveld :-)

      Klem

      Slett
  3. Fine koppevarmere - det gjorde krusene/koppene helt spesielle! Flott gavetips! :-)

    SvarSlett