Sider

søndag 3. november 2013

Sinnasauer på farten

Sinnasaugenseren ble ferdig den! :-) 





Tror den blir helt perfekt til den skjønne gutten som skal få denne på julekvelden.
Litt stor i starten, men ermene kan fint brettes opp på mansjetten og da blir den nok fin i størrelsen.
Sinnasaugenseren er en smal modell, og jeg strikker ikke løst, så resultatet tror jeg er greit selv om jeg har strikket størrelse 5 år. De ferdige målene stemmer temmelig bra med de oppgitte målene for størrelsen. 



Valgte å få inn kontraster på sauene - veldig fornøyd med uttrykket!



Der var den sim salabim ferdig! Håper den faller i smak - men altså, er det noen som ikke liker sauer, da?
 Må jo bli suksess!!!

Var litt spent når jeg felte av i halsen, syns det ble faretruende få masker igjen på pinnen til slutt. Jeg felte av så løst jeg fikk til, og til slutt fikk jeg datteren til å prøve genseren på. Hun fikk den over hodet og på resten av kroppen for den del. Men pølseskinn kan vi vel kalle det, hehe, så bilde av det får dere ikke servert. :-)
Passer jo bra at den er altfor trang og liten til henne på syv, så er det håp for han som er to :-) Over hodet går den og det er godt å vite! En feil greide nå å snike seg inn underveis, enda så mange ganger jeg sjekket. Trådskiftet havnet på fremsiden, og jeg så det ikke før genseren var ferdig! Hadde ikke vært noe problem om det ikke var for at jeg strikket forkortede rader bak på genseren... Men, men, jeg velger å overse det fullstendig. Litt ergelig er det nå likevel. Hva med deg, hadde du rekket opp?  



Jeg strikker fortsatt på rillepleddet, det vokser liksom saktere og saktere... 
det gjenstår litt over 60 cm før det er ferdig. Det blir 1/3 igjen det. 
Heldigvis strikker jeg inn alle trådene etterhvert som jeg skifter farger - så når det endelig er ferdig er det kun tre tråder å feste. Veldig glad for at jeg gjør det på denne måten, og litt røffe trådskifter syns jeg kler et sånt type pledd, det blir helt ok å gjøre det slik.


Det blir så rått! Elsker alle stripene! <3<3<3<3


Rillepledd med røffe trådskifter er kult!


Så strikker jeg på litt annet innimellom også, sånn som jeg alltid gjør. 
Jeg lot meg friste av Pickles Ritsj Ratsj Kjole På Dans, så det blir julekjolen for i år. Jeg lot syvåringen selv velge fargene, det blir mest vellykket slik når hun får velge selv. :-) Garnet er deilig å strikke med, og jeg gleder meg vilt til å få den ferdig! Tror den blir kjempefin! 


Pickles Ritsj Ratsj Kjole På Dans - juleantrekk på pinnene!

Nå skal jeg legge bort pinnene og bake en kake eller to - 
vi venter søndagsbesøk og det blir så trivelig! 
Lammelåret står og godgjør seg i marinaden sin - så dette blir en skikkelig kosesøndag her hos oss :-)


God søndag til deg også! 


<3<3<3



10 kommentarer:

  1. Sauegenseren ble nydelig, tror det må være favoritt mønsteret mitt for tiden:) Kjedelig når det blir feil, men det er som oftes bare den som vet om det som ser det ;)

    SvarSlett
  2. WOW! Sinnasauen ble kjempefin! Flotte farger☺

    Rilleteppet må jo bare bli fantstisk! Gleder meg til å se det ferdig!☺

    Åsså den flotte julekjolen da♥ Heldige syvåringen din! Er nok lurt å la de velge farger selv ja....hihi..

    Høres ut som det blir en deilig søndag hos deg. Her er det stekt laks på menyen og ellers bare kos♥
    God søndag videre til deg!

    SvarSlett
  3. Så fin sinnasauvariant du har laget :) og det rilleteppet ditt er jo til å dåne av, så utrolig lekkert :D

    SvarSlett
  4. Knallfin sauegenser! Så fine farger! Fikk også lyst til å strikke denne.

    Kos deg med strikketøyene dine!

    SvarSlett
  5. For en fin genser og nydelig blåfarge!

    SvarSlett
  6. Godt det er tid for masse innekos nå når det er høst og du har flotte prosjekter på pinnene!
    Flotte farger i sauegenseren, og kontrasten i sort gjorde seg virkelig!!

    Håper lammelåret smakte:)

    SvarSlett
  7. Kjempefin sinnasaugenser, den blir sikkert stor stas å få på julekvelden!!
    Pleddet ditt blir såååå fint! :-)

    SvarSlett
  8. Dette ble fint, ja! Også det pleddet ditt da, dåååån!!:)

    SvarSlett
  9. For en utrolig fin sinnasaugenser. Det blir en flott julegave!
    Pleddet ditt blir utrolig fint!
    Ha en fin søndagskveld.
    Hilsen Ingrid

    SvarSlett