Sider

søndag 24. november 2013

Lue og pulsvanter til far

Da jeg strikket Farmengenseren i mars fikk jeg endel garn til overs. Av det garnet har jeg strikket en lue og et par pulsvanter. Luen har jeg strikket i dobbel ribb. Den er strikket til ønsket lengde før det er felt hver omgang på fire punkter. Både lua og pulsvantene er allerede i bruk, så tror nok de falt i smak! Oppskriften på pulsvantene noterte jeg heldigvis underveis, og tror nok jeg skal strikke enda et par til å putte i julegavekurven. Skal bare gjøre unna litt andre ting på lista først. Både lua og pulsvantene er strikket på pinner 4 mm og altså Rauma mitu. 

 Sånn, da fikk jeg brukt opp resten av mitu-garnet som ble til overs! Supert! 
Og mannen har et matchende sett han kan bruke sammen med Farmengenseren sin :-)


Sønnen låner pappas lue, passer jo perfekt til ham også, så spørs om pappa får den igjen :-)



Pulsvantene kan brettes opp eller ned, alt ettersom.



For å få brukt opp restene ble det lagt inn noen striper.

Strikkepinnene går ellers jevnt og trutt. Det går i gavestrikking, og høyt oppe på ønskelistene er visst sokker. Og ønsker er det jo hyggelig å innfri, så da strikkes det sokker på løpende bånd. Jeg nøyer meg med å strikke mine vante modeller, dobbel ribb, enkel ribb, ribbekant og glattstrikk - alt etter garn og mottaker. Boka til Bitta Mikkelborg er jo full av herlige sokkemodeller, og jeg skal nok strikke mange av de fine sokkene i den boken. Men når listen av gaver blir så lang som nå før jul, så får det bli bra nok med de vanlige variantene. Herresokkene har jeg strikket i DSA sterk, ellers er det strikket i Missiuri, Regia og fabel. Det begynner å bli en solid haug med sokker etterhvert. Puh, gleder meg til å gå over til julekjolen som må bli ferdig til jul. Ja, også rillepleddet, da. Jeg skal bare gjøre ferdig et siste par med sokker, så ryker de to prosjektene opp som førsteprioritet. Skal se om jeg ikke får tatt noen sokkebilder snart, må bare feste endel tråder først... :-)

Her blir det lapskaus til middag i dag, før vi skal på besteforeldrebesøk. Barna har baset i snøen, valpen også. Han syns det er kjempegøy med snø! Måtte bare bjeffe litt på den først, i tilfelle den var farlig eller noe. Men det var den jo ikke, så da ble alt bare veldig gøy! 

God søndag!

<3

4 kommentarer:

  1. Flott sett!☺
    Så herlig å få brukt opp rester! Det gir en veldig god følelse.
    Imponert over at du orker å strikke så mange sokkepar. Blir spennende å se bilde av alle☺

    Ønsker deg en finfin strikke uke! Masse lykke til med alle prosjektene dine!

    SvarSlett
  2. Det må jeg si, du har mye på gang! Jeg begrenser strikkegavene til jul, ellers blir førjulstida stressende synes jeg. Men imponert over dere som får det til, altså:) Heldig mann som får så fin lue!

    SvarSlett
  3. Flott lue og pulsvarmere, fint å kunne bruke opp restegarn!
    Du har mange strikkeprosjekter på gang før jul, det blir spennende å se etter hvert! :-)

    SvarSlett
  4. Så fine restegarnsprosjekter! Det er herlig å få brukt de opp ;) Liker Mitu veldig godt. Her har det også vært en del strikk til jul, men nå er jeg enedlig ferdig med gavene. Likte spesielt godt luen, fine farger!

    SvarSlett