Sider

tirsdag 22. oktober 2013

Violas vest

Violas vest er på pinnene. Dette skal bli en julegave til ei skjønn lita jente. 
Mønster er hentet fra Børnestrik på pinde 3 1/2 - 4 av Lene Holme Samsøe (kan f.eks kjøpes her).
Jeg hadde flere nøster med Sandnes alpakka liggende, 
så da ble det rosa vest til jenta. Alltid fint å få litt sirkulasjon i lagerbeholdningen :-)'



Herlig å være i gang med julegavene - tiden flyr så fort av sted når det nærmer seg jul på alvor. Da er det så mye som skjer på en gang at jeg ikke rekker halvparten av alt jeg har lyst til å gjøre. Så da føles det ekstra godt å ha fått gjort unna litt allerede nå :-)



Jenta som skal ha denne er fire, snart fem år, så jeg strikker størrelse seks år. 
Da vet jeg at den varer en stund fremover. Med ribb merkes det jo ikke om den er litt stor i starten, og den kan sikkert brukes til jenta er bortimot syv år. Herlig med plagg med lang levetid :-)

Mens jeg strikker planlegger jeg neste julegave-strikkeprosjekt. Det blir en genser til en herlig go'gutt på to år, og jeg har veldig lyst til å strikke Sinnasaugenseren til ham. Etter å ha sett utallige fine versjoner av den genseren har jeg bare så lyst til å strikke en jeg også. Så nå planlegger jeg fargekombinasjon og greier. Gleder meg til å starte på den! 

Rillepleddet har fått en liten pause, men jeg føler at det er i rute til jul likevel, det skal nok gå bra.
Ellers så kommer det nok til å bli strikket en del sokker, pulsvanter og kanskje en lue eller to som julegave dette året også, og flere krus med strikket eller heklede koppevarmere skal jeg også lage. Juhuuu!!!  - Det skal da bli jul i år også!


Så trivelig og morsomt at stadig flere velger å følge/lese bloggen min! 
Velkommen! :-) 

<3

7 kommentarer:

  1. Godt å komme igang med julegaver i godt tid. Jeg har en tendens til å bli heftet litt med andre prosjekter på strikkefronten, så det er ikke alltid tidsplanen holder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. å ja, lett å la seg distrahere - det er så mye fint og fristende! Så vi får nå se hvor mye gavestrikking det blir når det kommer til stykket... :-)

      Slett
  2. Er så mye fint i det heftet. Spennende å se hvordan din vest blir! Jeg har selv begynt å strikke litt julegaver, men egostrikker sniker litt i køen;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje det blir tid til begge deler?

      Blir fryktelig fristet til å starte opp med noe til meg selv også nå, det er så mye ull i bruk som blir vist frem rundt om kring, gensere og jakker som bare er så utrolig fine! Sukk... :-)

      Slett
  3. Det heftet har mye fint! Kjekt å komme igang med julegavene, jeg har startet, men det var vel mest at jeg fikk spørsmål tidlig av brodern...

    SvarSlett
    Svar
    1. Fint med gaveønsker som kommer i god tid - man trenger jo litt tid til å trylle de frem ;-)
      Kommer nok til å strikke flere av modellene i heftet her etter hvert. Jeg liker den gode mixen av flott tøy til både gutter og jenter.

      Slett
  4. Den vesten ser veldig fin ut:-) Håper du viser frem din når den er ferdig!
    Jeg har ikke kjøpt det heftet enda, men det bør jeg nok gjøre snart....;-)
    Sinnasau ja, jeg har også tenkt på å strikke en liten en.

    Lykke til videre med julegavene! Gleder meg til å se...;)

    SvarSlett