Sider

tirsdag 8. oktober 2013

Krusvarmer, mer rillepledd og valp!!!

Denne krusvarmeren har jeg strikket i enkel perlestrikk. 
Jeg har planer om å gi bort krus som jeg strikker og hekler krusvarmere til i julegave :-)
Kruset er fra starbucks. Jeg har en annen variant også, pluss at jeg har funnet fine krus fra Åhlêns som jeg skal lage trekk til. Indiska har noen skikkelige svære krus som rommer te for de ekstra te-glade, jeg har noen av de også. Dette prosjektet kan varieres i det uendelige, og det passer bra når julegavene skal på plass. 

Skal se om jeg ikke får pyntet litt mer på dette etter hvert - ideer fant jeg rikelig av i Mollie Makes 02. 


Krusvarmer i perlestrikk.


Jeg har strikket videre på rilleteppet, det er i overkant av 80 cm nå. Snart halvveis med andre ord, men det blir tyngre og tyngre å håndtere for hver omgang - så jeg orker ikke så lang tid av gangen...
Men, ferdig i god tid før jul skal det altså bli :-)


Rillepleddet vokser - nå er det passert 80 cm.

Det blir et deilig pledd, tror jeg blir nødt til å lage et til for å ha selv etter dette - om jeg ikke blir aldeles ferdig med alt som heter rillestrikk når dette er ferdig, da! Men, jeg liker riller, så jeg tror det skal gå bra :-D


Fasinerende fargeoverganger

Så har vi fått hjem valpen vår!!! - Og han er så sjarmerende og søt. En skikkelig liten bamse :-)
Så utrolig fort man binder seg til sånne små skapninger, er blitt skikkelig glad i ham allerede!

Det er spennende dager for pusen - hun slipper ham ikke av syne, syns maten hans er nyyyydelig, men at han selv er litt skummel, men ikke mer enn at hun håndterer det. De må hele tiden følges med, for hun langer ut labben etter ham nå og da, uten klør det jeg kan se - men likevel grunn til å passe godt på enda mens han er så liten. Vi vil ikke ha noen skader på ham. Han vokser jo fort og plutselig er det han som er større enn henne - så maktforholdet er ikke endelig her altså. Hun føler vel at hun må markere seg litt.. :-)


Maico 8 uker

Det er høstferie her og vi drar på hyttetur på fjellet, og valpen blir selvsagt med. 
Pusen blir hjemme (men ikke alene) og får en liten pause - kan vel være godt det for henne, det.

Ønsker alle noen fine høstdager!
<3

4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. For en nydelig liten valp- gratulerer!!
    Pleddet ditt blir kjempefint, nydelige farger du bruker. Liker også bladet Mollie makes, det er så mange fine ideer å finne der. Kjempesøt krus-varmer du har laget! :-)

    SvarSlett
  3. Nå fikk jeg lyst til å strikke krusvarmere! Så supre julegaver!:) Har jo sett de i Mollie Makes, men tusen takk for inspirasjonen!
    Teppet ditt blir superfint! Gleder meg til å se det ferdig:)

    Ønsker deg en fin kveld videre!
    Klem

    SvarSlett
  4. Så nydelig lille Maico er! Er så koselig med en valp i huset!
    Og imponerende jobb med rilleteppet... Er nok en tålmodighetsprøve! :)

    SvarSlett