Sider

onsdag 23. oktober 2013

Da var den ferdig - Violas vest!

 Violas vest ble ferdig - et raskt lite arbeid som gir mye av seg.

Så raskt gikk strikkingen at det snek seg en ekstra cm både her og der, noe som resulterte i at den passer svært så godt til min jente på syv....
Nå skulle jo denne bli til ei jente på fire, snart fem år. Håper hun ikke forsvinner aldeles i den.




I halsåpningen er det heklet fastmasker. 
Ikke noe montering bortsett fra å sy inn noen løse tråder :-)
Jeg skal definitivt strikke den igjen, i blått neste gang.




Nå har jeg gått i gang med Sinnasaugenseren - men lurer på hvordan det bærer av sted. Til nå har ikke noe gått etter planen, så vi får se - det er nå sluttresultatet som betyr noe. Men ikke strikker jeg med det garnet jeg hadde tenkt, ikke fargene, og heller ikke størrelsen jeg hadde tenkt (Ikke spør hvordan...). Jeg strikker for stor størrelse med for tykt garn - men rekke opp? Nei, kommer ikke på tale. For vet du, jeg tror ikke det blir så aller verst allikevel. Kan jo være pjokken trenger litt å vokse inn han også. :-)




Men jeg kan krysse av for en ferdig julegave - jippi!!!

<3

7 kommentarer:

  1. Kjempefin vest du har strikket, så dekorativt med flettemønster på brystet!
    Jeg er spent på å se sinnasau-genseren når den er ferdig, det blir helt sikkert bra! :-)

    SvarSlett
  2. Helt supert å bli ferdig med en julegave. Det er så fint å få håndlagde ting også. Nydelig vest. ;))

    SvarSlett
  3. Den var nydelig. Ofte er det jo slik at disse små i den alderen vokser mest i lengda, så da kan det jo hende det går fint om den bare er litt lang til henne i starten:)

    SvarSlett
  4. Flott gave! Vesten kan jo brukes leeeenge da:) Deilig med moteringsfri!!

    SvarSlett
  5. hahaha, liker den avslappede holdningen din til sinnasaugenseren! Den blir helt sikkert fin uansett! :-)

    SvarSlett
  6. Violas vest er så fin!:) Den står på listen min også;)
    Liker fargen på din veldig godt:)
    Gleder meg til å se sinnasauen din, og hvem den passer til.....;)

    SvarSlett