Sider

onsdag 18. september 2013

To par votter

To par rillestrikka votter har jeg fått ferdig. De er strikket i dobbel 2-tråd ullgarn fra nøstebarn.
To forskjellige farger lilla og hvit/grått gir vottene et fint melert uttrykk. Alt garn er rester etter andre prosjekt. Veldig fornøyd med det! :-) Vottene ble veldig gode å ha på, måtte smette de på for å se og kjenne. Siden de er rillestrikka føyer de seg godt rund hånden. :-)


To par rillestrikka votter i dobbel 2-tråd merinoull, nøstebarn.

Vottene strikkes frem og tilbake og sys sammen til slutt. Det gikk veldig greit å følge oppskriften på disse, og greit å sy de sammen også. Så i alt en fin vott og strikke. Det gikk med 45 gr garn til hvert av disse parene. 


Lysegrå og hvit tråd sammen i blad, dobbel lysegrå i mansjetten. 



To nyanser lilla sammen på hele votten.


Fikk de på, selv om de er litt korte og litt smale for meg.  Men så er de tross alt ikke til meg, men til datteren på 12 år :-)

Har flere slike votter på gang, godt med litt påfyll i skuffene til de kjølige dagene som kommer. Tror jeg må lage et par til meg selv også. Tro om ikke slike votter kunne være aktuelt å gi bort i julegave også?



Fakta:

Mønster: Rillestrikka votter #1938, Strikk til nøstebarn.
Garn: Dobbel 2-tråd merinoull, nøstebarn.
Pinner: Nr 4/4,5 mm
Str.: 6-8 år, men ekstra lengde for å passe til 11-12 åring.
Vekt: 45 gr


Ha en fin dag, da! 
<3

7 kommentarer:

  1. Åååå, knallfine farger, knallfine votter :-)

    Har strikket slike jeg også, og de føyer seg som du sier veldig godt til hånda, men de slipper inn litt mer vind enn rettstrikkede votter. Så jeg har brukt vindvotter utenpå når jeg har brukt dem på skitur. Det ble optimalt :-)

    SvarSlett
  2. Flotte votter!:) Har brukt den oppskrifta selv, og er enig i at den er grei.
    Og ja, etter min menig er dette supre julegaver!:)

    Ha en fortsatt fin kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  3. Kjempefine gaver det der! Liker de vottene så godt, nydelig i melert utgave også :)

    SvarSlett
  4. Så fine da. Kjempekjekt med hjemmestrikka votter.
    klemz

    SvarSlett
  5. Vottene ser kjempegode ut -og så flotte farger du har brukt! :-)

    SvarSlett
  6. Kjempefine! Har også strikket noen par av disse og er så fornøyd med passformen - spesielt hvis de toves lett:-)

    SvarSlett
  7. Alltid kjekt å få brukt opp restegarnet;) FLotte votter, de er nok fabelaktige julepresanger også;)

    SvarSlett