Sider

lørdag 14. september 2013

Stripete babyjakke

Noen strikkeprosjekt har jeg da hatt på pinnene i sommer også. Nå fikk jeg somlet meg til å feste tråder (kremt..), sydd i knapper og sydd sammen under ermene i denne lille jakken her. Vips så var den ferdig.




Denne jakken er strikket ovenfra og ned, den er rillestrikket, strikket i ett stykke og ermene er sydd sammen helt til slutt. Den er strikket i babyull i størrelse 9-12 mnd. på pinne nr 3. Luen er strikket frem og tilbake og sydd sammen til slutt. Mest praktisk det, når man har med riller å gjøre ;-) Til settet hører det med et par strømper også. De har jeg ikke strikket ferdig siden jeg gikk tom for garn. Så da ble det uten strømper denne gangen.




Kanten på luen skal være brettet opp, da kommer mønster på rangborden best frem. Men den kan jo brettes ned etterhvert som barnet vokser. Jeg syns luen ble skikkelig søt!




Så måtte jeg ha slike hjerteknapper på jakken, de er så skjønne! Syv knapper gikk med. Akkurat hva jeg hadde - så da passet det jo perfekt.




Så gjenstår det å se da, om denne jakken passer til ei lita frøken på syv mnd. utover høsten og vinteren. 


<3



Så for spesielt interesserte:

Fakta:

Mønster: Dale baby, nr 277, 27711.
Garn: Dale babyull, frg 0020 (hvit) og frg 3718 (tomatrød),
Pinner: 2,5 mm og 3 mm.
Størrelse: 9-12 mnd.
Tilbehør: 7 knapper.
Vekt jakke: 150 gr.
Vekt lue: 40 gr.



Ha en fin dag da!
Klem 

5 kommentarer:

  1. Dette settet var veldig fint og luen da !!! den likte jeg godt, hilsen beth

    SvarSlett
  2. Så søt jakke!!! Gøy når stripene varierer litt:)

    SvarSlett