Sider

torsdag 12. september 2013

Roseteppe snart ferdig!

Jeg har heklet jevnt og trutt på roseteppet og det begynner å nærme seg ferdig!!!
Teppet består av 108 roselapper nå, og jeg sier meg fornøyd med det. 
Da måler pleddet ca 110 cm x 150 cm.
Det som gjenstår nå er en avsluttende kant rundt. Der er jeg fortsatt litt i tenkeboksen - 
lurer på om en strikket blondekant ville vært fint, eller om jeg rett og slett bare skal hekle en kant rundt?


Siste solståle utnyttes maks - for et fantastisk vær denne høsten!


Roseteppe ble sensommerens prosjekt i år. 


 Jeg lager meg remser av lappene, så hekler jeg hele remsen på i ett. Veldig mye enklere å gjøre det på denne måte, spesielt når pleddet begynner å bli stort og tungt. Trådene fester jeg fortløpende, så her er ingen løse tråder å feste til slutt - jeg har da lært noe etter hvert ...! :-) Ja, for drøssevis med løse tråder kan bli et skikkelig ork og komme seg igjennom til slutt har jeg erfart. Med på årets ferietur hadde jeg tatt med et pledd vi har brukt i over et år, med mange tråder hengende bak. Med på turen hadde jeg også med nål, og om kveldene når barna hadde lagt seg brukte jeg timene til å feste trådene - og endelig ble det gjort! Tror jeg skal unngå lignende situasjoner i fremtiden :-) Mange tråder kan hekles inn og festes etterhvert også, og da slipper man unna en del med det. For feste av tråder er ikke en syssel jeg er overbegeistret for - men det må jo som kjent til. :-)


Å hekle lappene sammen i remser letter arbeidet.


108 lapper i skjønn forening! 

Morgendugg

Selv om dagene er varme og solrike er det høst. 
Morgendugg på arbeidet til en annen ivrig hekler avslører at høsten ligger på lur :-)
Men her blir det nok en herlig "sommer"-dag, tåka lettet og knallblå himmel skjulte seg bak! 


Fin, fin dag til deg! 
<3




3 kommentarer:

  1. Nydelig! Det blir spennende å se hvilken "finish" (kant) du velger!
    God helg! :-)

    SvarSlett