Sider

torsdag 19. september 2013

Rillestrikka votter og søt valp

Her er enda et par  rillestrikka votter maken til de i forrige innlegg, bare at disse er litt mindre. 

Men aller først:

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! Det er sannelig morsomt å være igang med blogginga igjen, og så koselig å farte rundt å se i deres blogger også - dere lager så mye fint, og jeg blir så inspirert! :-) Det er så mange flotte kreative damer rundt her, og det er så supert å kunne "møtes" i felles interesse på slike fora som dette! Så jeg skal holde frem med bloggen min, som gir så mye hverdagsglede! Dessuten vil jeg si at det som også er så fint er at om man trenger en liten pause - så er det alltids mulig å hoppe på igjen! Det er godt å vite. Det er flott, og takk skal dere ha :-)  

Så:

Tenkte vise frem hvordan disse vottene ser ut før de er blitt sydd sammen, for de som skulle ha nytte av det. Kan jo være noen som lurer:-) Har du ikke strikket votter før tror jeg disse er enkle å begynne med. :-)

Vottene er strikket frem og tilbake. Det er økt ut til tommel underveis, og maskene ble så satt på tråd mens resten av bladet på vottene ble strikket ferdig. Så plukkes tommelmaskene opp og man strikker til ønsket lengde og feller av. Så brettes votten sammen og man syr sammen langs kanten på tommel og resten av votten. Det blir jo litt å sy, men rillene er lette å sy pent sammen :-)

Til disse vottene gikk det med 40 gr, og de passer fint til en 8-åring :-) For flere fakta se innlegg her.

Så over til noe helt annet:-)

I går var vi å hilste på en liten valp som skal bli vår om en måneds tid. Den er så søt! Jeg er så spent! Gleder meg sånn til å få ham, og det samme gjør resten av familien også :-) Så er jeg jo selvfølgelig spent på om pusen og valpen finner tonen sammen - å som jeg håper det, at de finner ut av det med hverandre! Men siden de begge er unge, bare tre mnd. mellom dem, så er jeg ganske sikker på at det skal gå bra. Skal gjøre alt jeg kan for at de skal finne ut av det med hverandre. Noen tips? Ellers så har jeg veldig god backing altså, jeg er omgitt av veterinærer som jeg kan søke råd hos - heldig sånn altså! :-) Det er forresten morsomt å se hvordan pusen har forstått at tråden som henger fast i noe jeg strikker eller hekler ikke er lek, når tråd i papir er så morsomt å leke med ellers? Jeg er fascinert over hennes forståelse - og jeg har ikke irettesatt henne, bare et par ganger sagt au fordi hun har prøvd seg på strikketråden min (klør i låret = au). Ikke spesielt høyt eller surt eller noe, men likevel har hun skjønt at da er garnet mitt og ikke noe hun skal leke med... Samme har nabopusen skjønt, som gjerne tar en tur innom i ny og ned. Er det ikke pussig? Pusen elsker å ligge ved siden av meg mens jeg hekler og strikker, og det er så koselig :-)

Please - overse dårlig bildekvalitet!
Fikk bare så lyst til å vise frem den fem uker gamle valpen vår :-)

Ønsker deg en flott dag! :-)
<3

2 kommentarer:

  1. Enda ett par votter jo! Flinka!:)
    Helt sikkert noen som har nytte av bildene dine, lurt!
    Grattis med snart ny valp:) Tipper de to finner greit ut av det med hverandre. Her gikk hunden og katten fint sammen, enda katten var 8 år eldre. Han døde dessverre i mai, 16 år gammel. Men de hadde det veldig fint sammen:)
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Kjempefin farge på vottene!
    Ååååå, så herlig å få en valp i hus, gratulerer!! Det går nok helt fint med pusekatten og hunden, de finner nok ut av det med hverandre! Jeg hadde også katt og hund. Katta var mange år da hunden ble anskaffet. Katta var uten tvil sjefen i huset og hunden hadde stor respekt for den...men de klarte fint å bo sammen -og jeg tror jammen de ble litt avhengige av hverandre også etter hvert!! :-)
    Ha en fin dag!