Sider

mandag 23. september 2013

På pinne 3,5

To par sokker er klar for den kalde årstiden. Et par til syvåringen og et par til åtteåringen. Jeg ville teste ut Mor Åse-garnet fra hyllene på rema-1000. Det er helt greit garn å strikke med, glade farger og ganske likt smart-garnet og omtrent samme tykkelse som falk. Så gjenstår det å sjekke om det holder som strømpegarn til barneføtter. Men det tror jeg at det gjør :-) Ikke noe å si på prisen på disse nøstene, tror det var rundt 16 kr, uten at jeg husker det helt. Sokkene er strikket på pinner nr 3,5 mm. 






Jeg har lagt opp til et restegarnspledd  som jeg håper skal bli ferdig i god tid før jul. Det strikkes også på pinner 3,5 mm. Det er falkgarn jeg strikker med, og riller, riller, riller - hele pleddet igjennom. Ja, jeg har jo den A&C -boka "Håndarbeid fra hagen", og jeg faller pladask for det ene etter det andre der. Så får vi se om jeg greier å hale dette i havn før jul, det er nok mye arbeid som skal til, men vanskelig er det jo ikke :-)




Jeg startet med svart og lilla, så blir det svart og lyseblått - så får vi se hva den neste fargen blir. Tror det blir et skjønt pledd, tykt og varmt. Jeg har vist fått helt dilla på pledd. Har jo fortsatt flere andre pledd som vokser i rykk og napp. De har bare hatt ferie-fri i sommervarmen, nå som det begynner å bli kjøligere igjen blir det fine prosjekt å fortsette på. Men nå ble det altså nok et bidrag til min prosjekt-på-gang-kiste :-)


Ønsker alle en god start på ny uke :-)
<3

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min:) Hjemmestrikka sokker er yndlingsplagget mitt tror jeg, finnes hverfall ikke varmere og bedre sokker! Ser du lager mye fint, slenger meg på som følger.

    SvarSlett
  2. Lester får man aldri nok av -og disse her er jo så flotte og fargerike! De blir nok veldig godt mottatt!!
    Det blir spennende å se utviklingen av pleddet ditt- kanskje Arne&Carlos - inspirert? :-)
    Ha ei fortsatt fin strikkeuke!! :-)

    SvarSlett