Sider

fredag 13. september 2013

Oldemorruter

Det var egentlig dette pleddet i oldemorruter/bestemorlapper jeg holdt på med da jeg tok en skikkelig avstikker og begynte på roseteppet mitt. Du kan skjønne det ble varmt å holde på med dette pleddet her! Det er digert! 
Jeg er nok ikke eneste som er i gang med lignende pledd. Dette pleddet er heklet etter inspirasjon etter å ha bladd meg gjennom A&C sin bok "Håndarbeid fra hagen". Lappene heklet jeg på vårparten og de har ligget på vent for montering. Det blir et fargesprakende og digert pledd - flott å tulle seg inn i på kjølige dager (de kommer, jeg har ikke glemt).

Fargesprakende lapper - alt er lov her.

Jeg har tenkt at her er alle farger lov, ingen av lappene er like. Utrolig hvordan kaoset legger seg etterhvert som de hekles sammen med den røde tråden. Jeg elsker hvordan alle fargene jubler mot hverandre! Dette blir hjemmets gladteppe over alle tepper jeg har lagd. Helt fantastisk!


Store lapper dette - ergo et digert pledd!

Jeg har hovedsaklig brukt Falk fra dale i dette pleddet, men også litt Smart, Mor Åse og diverse andre små rester jeg hadde liggende. Jeg har måttet kjøpe til en god del garn til dette, for det går ganske så mye garn med til et så stort pledd. I tillegg ville jeg ha glade farger og mange farger - så da supplerte jeg med nytt i tillegg til garn jeg allerede hadde. Så mange farger som mulig tenkte nå jeg, og fargene her taler virkelig til meg! Pleddet vokser jammen fort altså. Vips så er det ferdig dette også! :-)


Lett å få dilla på lapper sier nå jeg :-)
God fredag! 
<3

1 kommentar: