Sider

søndag 15. september 2013

Lue i SKY og AIR

Jeg har strikket enda en lue à la FWSS. Den passer jo til alt denne lua, og er enkel å strikke også. Akkurat som sist (se her) har jeg strikket den i dobbel tråd. En tråd SKY og en tråd AIR fra Du Store Alpakka. Lua er supermyk og lett, og dattera var rask med å smette den på, så den falt tydelig vis i smak. 







Lua er strikket på 4 mm  rundpinne, 40cm. 88 m lagt opp og felling på hver runde etter ca 26 cm. Enklere kan det vel ikke gjøres. Men lua blir supergod!


I krukkene blomstrer det fortsatt villig, og det ser ut til å ville gjøre det en god stund frammover også, bare se så mange knopper denne hawairosa bærer! I dag blåser det kraftig, så høsten gjør et bykst nærmere og farger bladene på trærne i nye farger. Håper vi får mange, mange flere fine høstdager!







Med lammelår i stekeovnen og suset fra vinden ute ble det med ett høst her hos meg også. Begynner så smått å legge planer for julegavestrikk også, selv om det fortsatt er god tid. Men tiden har det med å forsvinne på uforklarlig vis - og plutselig er god tid blitt til dårlig tid... Usj - hastverk og stress er ikke noe gøy! Så, jeg har begynt å skrive lister. Skal jo kose seg med dette, ikke sant? Så da kikker jeg litt rundt i bloggeland etter gode ideer, blar i hefter og bøker og finner frem til forskjellige prosjekter jeg tror kan bli hyggelig å lage og fine å gi bort. Det er jo ganske så koselig å gjøre i alle fall :-)


God søndag til alle som titter innom!

<3

3 kommentarer:

  1. Tøff lue -og den er sikkert supermyk!
    Så fin babyjakke i innlegget under her- virkelig flott! Og det hekla oldemorrute-pleddet i et tidligere innlegg ser bare helt herlig ut!! For en produksjon!
    Ønsker deg ei fin ny uke! :-)

    SvarSlett
  2. Denne lua har jeg strikket et par av jeg også. Herlig modell - og din hadde en nydelig farge synes jeg.

    Riktig fin uke til deg!!

    SvarSlett
  3. Kjempefin lue:-) Garnkombinasjonen hørtes helt herlig ut.

    Har også en hawairose, innendørs riktignok, og blir så glad hver gang den blomstrer:-)

    SvarSlett