Sider

fredag 6. september 2013

Chevronmønstret armbånd

Lang, lang tid uten et ord fra meg - men her er jeg igjen!!!

Jeg har strikket, jeg har heklet - heklet masse faktisk, - og jeg har prøvd meg på å knyte armbånd! Det er faktisk ikke så vanskelig som jeg alltid har trodd, og veldig morsomt å lage de selv. Så jeg har laget en del av de, alle med ulike fargekombinasjoner. Her kan du se noen av de :-)


Armbånd med chevronmønster - blåtoner, gult og grønt.

Lilla og gult - passet så fint til den gule sommerkjolen min :-)



Rosa og lilla - sommersøtt :-)

Inspirasjon er hentet fra Mollie Makes første norske utgave. Det bladet er bare så fylt til randen med inspirasjon og gode beskrivelser på hvordan man selv kan lage blant annet slike armbånd. Supert!

Nå skal jeg hekle videre på mitt nyeste hekleprosjekt som jeg begynte på i juli. Det er et roseteppe, og jeg kan love at det tar sin tid, så digert blir det ikke. Men det er morsomt å lage og blir jo fint da, om man liker det litt søtt - og det gjør jeg! :-) En liten titt skal dere få - mer kommer senere - forhåpentligvis om ikke så lenge :-)


Roser heklet i Falk (dale), på krok 3,5. 


Til sist må jeg bare vise frem vår nydelige pus som fant seg til rette i blomsterpotta mi! Lyng var visst det hun manglet ser det ut som :-) Lynget tålte det faktisk ganske så bra, og hun tar seg jo godt ut der hun ligger, eller hva?








God fredag!
<3

2 kommentarer:

  1. Koselig med innlegg fra deg igjen! :-)
    Slike armbånd laga dattera og jeg sist ho var hjemme på visitt, jeg fant også oppskrifta i Mollie Makes. Artig å holde på med! :-)
    Det hekla teppet ditt ser ut til å bli kjempefint, blir spennende å se det ferdig!
    For en sjarmerende pusekatt; ho tar seg godt ut der ho ligger!
    God helg!

    SvarSlett
  2. Der var du jo!:)
    Flotte armbånd! Det bladet måtte jeg kjøpe også, og ja der var det mye inspirasjon;)
    Blir spennende å se teppet ditt ferdig!
    Nydelig pus da! De har det med å legge seg på de rareste plasser. Passet fint sammen med lyngen;)

    God helg til deg:)

    SvarSlett