Sider

onsdag 6. februar 2013

Ullsokker må man ha!

Ullsokker må man jo bare ha, sånn er det! 
Helst mange par i mange farger. 
Noen korte, noen lange, noen tynne og noen tykke.
Som oftes bruker jeg tynne, de får plass inne i sko og støvletter.
Er det riktig kalt kan det være at jeg til og med trekker på meg to par, tynne innerst og tykke utenpå.
Da holder til og med jeg varmen på beina, selv om det er ganske kaldt. 

Ja, jeg er litt sånn kald på beina...

Nå var det plutselig blitt hull i det ene parret etter det andre, 
så da var det ikke annet å gjøre enn å lage seg noen nye. :-)



Øverst et par strikket i Austermann Step - med aloe vera og jojobaolje. 
Mykt og deilig garn i friske farger. Ribbestrikket to r, to vr, glattstrikk 
under foteblad og felling på sidene. Strikket på pinne 2,5 og lagt opp 72 masker.
Jeg pleier å felle etter hæl sånn at det blir 64 masker, i og med at jeg har smal fot sitter 
sokkene bedre på foten min da.



Disse har jeg strikket i drops fabel. Også de på pinne 2,5 og 72 masker og 
ellers likt som på parret ovenfor.



Enda et par i drops fabel. På disse har jeg gått over til glattstrikk etter hæl. 
Disse sitter godt inntil foten og er fine inne i sko. Disse er også strikket på pinne 2,5.

På pinnene har jeg et par som blir riktig lange, jeg mangler en halv sokk på å bli ferdig.
Etter de skal jeg strikke noen litt kortere sokker også. Men så blir det nok egostrikk på en stund :-)

Det blir nok jevnt strikket sokker i tiden som kommer, jeg kjøpte inn ganske mye fabel print i 
mange forskjellige farger da jeg kom over et tilbud der et nøste kostet kun 13 kroner!!! Sier seg jo selv at det ble med litt garn hjem da. Heldigvis har jeg ikke noe forsett om å begrense garnkjøp med det første, hihi. Det hadde vært vanskelig å overholde - det er jo så utrolig mye fint garn å få tak i. Fristelsene er jo bare så utrolig mange! I går falt jeg innom Tibialia og nå venter jeg spent på tre hesper nydelig garn derfra. En liten tur innom 123knit ble det også på seinkvelden - også vips venter jeg på noen gule fine nøster derfra. De skal bli til noe til meg selv etterhvert. Så egostrikk er ikke lagt på hylla for godt - det hadde tatt seg ut!



<3

3 kommentarer:

  1. Deilige sokker! Her trengs også nye, de slites så fort når en bruker dem året rundt.

    SvarSlett
  2. Så mange fine sokke-par! Jeg er ingen stor sokke-strikker så misunner deg der!

    SvarSlett
  3. Å, for noen herlige ullsokker! Ja, tynne ullsokker er virkelig noe som brukes:-) Imponert over at du strikker flere par i voksenstørrelse på pinne 2,5!! Jeg holder på med et par i til sønnen og det går virkelig saaaakte.

    SvarSlett