Sider

mandag 11. februar 2013

Mariusgenser i grønt



 

Her er Mariusgenseren jeg bare måtte strikke!

Dette er vel den tredje Mariusgenseren jeg har strikket. 
Da jeg så denne genseren i grønt fikk jeglyst til å strikke den igjen.
Så nå er det gjort!


Mariusgenser str.10-12 år


Noen prosjekter går mye raskere enn andre -
man kan jo bare lure på hvorfor...?














Den ble helt nydelig i grønt.
Nå har jeg lyst til å strikke den i rosa også.

Du har kanskje sett den i grønt før? Inne på bloggen Blå hentet jeg 
inspirasjon denne gangen :-)

Genseren er strikket i sisu, mønsteret er hentet fra SandnesGarn klassikere, Tema 10 barn.
I stedet for å felle rundt til hals valgte jeg båthals denne gangen. Det var fordi jeg ønsket å få frem nok av den skarpe eplegrønne fargen, som jeg syns gjør hele genseren. Dessuten er det jo en raskere måte å gjøre hals på, og en fin avveksling til de andre genserne jeg har strikket.
Av og til er det helt greit å gjøre det enkelt! :-)



Litt fakta:

Mønster: Sandnesgarn klassikere, Tema 10 barn
Garn: sisu farge 1: 9072 farge 2: 9012 farge 3: 8514
Pinner: 2,5 og 3 mm
Vekt: 340 gr



Kanskje flere blir inspirert til å strikke en klassisk Mariusgenser i en utradisjonell farge?
Jeg blir faktisk bare mer og mer glad i dette mønsteret jo flere versjoner jeg ser av det!


<3 

6 kommentarer:

  1. Så knall den ble :) Likte veldig godt grønn-marius! Båthals er veldig fint og det fikk den skarpe grønnfargen, så helt enig i den ;)

    SvarSlett
  2. Utrolig fin i grønt, altså! Spørs om det kanskje må prøves, ja...

    SvarSlett
  3. Så fin mariusen ble i grønn. Grønt er skjønt altså :D

    SvarSlett
  4. Oj, den var utrolig fin i grønn! Takk for inspirasjon:-)

    SvarSlett
  5. Veldig fin Marius i utradisjonelle farger. Stilig med båthals også.

    SvarSlett
  6. Marius er aldri feil! og den ble kjempefin i grønt☺

    Ønsker deg en fortsatt fin strikkeuke☺

    SvarSlett