Sider

lørdag 9. februar 2013

Litt stort og litt smått

Det store prosjektet her om dagen er å få ferdig herregenseren jeg har holdt på med
siden oktober. Det ble en skikkelig lang pause da julegavestrikk fikk prioritet fra november.
Så ble den liggende, da. Dagene har gått og ukene like så. 
Det er ingen som helst god grunn for at det har gått tregt. Garnet, dobbel Arwetta, er helt nydelig å strikke med. Mønsteret er godt, genseren blir fin, og den sitter virkelig fint på - vi har prøvd flere ganger underveis.
Så da er det bare å strikke på, og endelig er den første ermen ferdig! Bare et erme igjen! :-D

Jeg kommer garantert til å strikke mer med dette garnet, det er så mykt og godt!

Selv om jeg jobber på for å få ferdig genseren, sniker ett og annet seg inn i mellom. Sokker er jo liksom min greie nå for tiden, så da blir det litt mer av det. 
Da vi var i Danmark sist sommer så kjøpte jeg med litt garn hjem. Nå har jeg tatt hull på et par hesper,
Hjerte sock 4. Det er også et fantastisk godt garn å strikke med, mye mykere enn f.eks Fabel som jeg har strikket med tidligere. Så da blir dette mer finsokker, da.
Jeg strikker et mønster av rette og range masker. Enkelt og effektfullt.
Syns det blir pent, jeg. :-)







Begge disse prosjektene krever lys nok, så når kvelden kommer er det
hekling på programmet. Da fortsetter jeg på teppet mitt, som har vokst ganske mye 
siden bildet her ble tatt, og blir skikkelig fint. Det er dessuten fint å ha et pledd å hekle på i kjølige vinterkvelder. Sitter jo forran peisen å hekler, så kaldt er det jo ikke. Men deilig likevel! :-)



God helg!

<3

1 kommentar:

  1. Oj, her har du mange prosjekter på gang! Greit å ha litt variasjon. Artig mønster på de sokkene. Og det teppet du holder på med ser kjempeflott ut, nydelig fargevalg! Holder på med et lignende teppe i andre farger- og med fargeskift etter hver omgang...det angrer jeg litt på...det blir jo så mange tråder..men, men..
    Ønsker deg en fin fastelavenssøndag og morsdag! :-)

    SvarSlett