Sider

onsdag 13. februar 2013

Kragejakke helt uten krage

Nå er den ferdig!!!
Jeg har strikket meg en jakke i den nye blåfargen til Nøstebarn.
Jeg har tatt utgangspunkt i oppskriften på kragejakke, men som du kanskje ser har jeg 
forandret ganske mye på den. 

Jeg har strikket ekstra lange ermer. Rangborden er lang og kan brettes opp. Jakken er også mye 
sidere enn originalen, kragen er helt borte og jeg har droppet en del av ranglandfellingene helt øverst. 
Så da står jeg vel nesten tilbake med en helt ny jakke. 




Den kan se litt trang ut, men tror den gir litt etter etterhvert, sånn at det blir ok. 
Eventuelt kan jeg jo gjøre et forsøk på å krympe meg selv, hehe :-)

Et par bilder til som viser hvordan den er delvis åpen. 
Tror denne jakken blir perfekt å kaste på seg utover våren, 
når snøen har smeltet og det begynner å spire her og der. 
Sukk... lengter mot den våren nå altså! Syns vinteren har vart en hel evighet!!!



Har fått hjelp av mine skjønne snupper til å knipse bilder. 
Vet ikke om det er meg som ikke klarer å stå i ro, eller om det er fotografen som er litt ustødig på hånda?
Helt klare bilder er det uansett ikke - men jeg lar det stå til likevel.
Må bare vise frem hvor skjønn denne jakka er! 
Tror jeg kommer til å bo den inn ganske så raskt! 
Kan bli fint med litt variasjon,
i vinter har det vært mye Mariusgenser å se meg i :-)



Var veldig godt å gjøre seg ferdig med denne jakka her.
Jeg strikket den så og si ferdig i høst, her kan du lese og se starten.
Nå er det en ting mindre på lista over prosjekt som skal avsluttes - herlig! Utrolig hvor lang tid det kan ta å sy i knapper og sy sammen og feste noen tråder i blandt.


Litt fakta:

Oppskrift: Nøstebarn kragejakke med moderasjon.
Garn: 2-tråds merinoull fra Nøstebarn.
Pinner: 3,5 og4,5 mm.
Tilbehør: 8 stk. knapper.
Vekt: Nær innpå 400 gr.



By the way - det er kontroll på herregenseren jeg holder på med - siste innspurt nå!
Og det går fortere og fortere dess lengre ned på ermet jeg kommer, hurra!
Gleder meg veldig til å vise den frem til deg her!

<3



7 kommentarer:

  1. For en nydelig farge! Likte veldig godt endringene dine på jakken :)

    SvarSlett
  2. Knallfin jakke, nydelig farge og jeg gleder meg også til våren. Og da blir janne helt super :-)

    SvarSlett
  3. Stilig! Liker endringene du har gjort i forhold til orginalen. Håper du blir fornøyd :)

    SvarSlett
  4. Utrolig fin og nydelig farge!! Må si at endringene dine var helt geniale! Jeg har strikka originalen til meg selv men nå fikk jeg jaggu lyst på en kragejakka á la Tante Constanse:-)

    SvarSlett
  5. Nydelig jakke, over hode ikke for trang :) Har ikke sett originalen, men liker denne godt uansett :)

    SvarSlett